تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398 - 9:01
کد خبر : 45526

دستگیری متخلفان زیست‌محیطی رضوانشهر و تخریب کومه‌نما در تالش

دستگیری متخلفان زیست‌محیطی رضوانشهر و تخریب کومه‌نما در تالش

متخلفان زیست‌محیطی رضوانشهر دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی، دو باب کومه نما در اراضی زراعی تالش تخریب و یک بهله جغد انبار در شهرستان لنگرود رهاسازی شد. سه متخلف تخریب کننده محیط زیست در رضوانشهر که اقدام به برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای می کردند، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان

متخلفان زیست‌محیطی رضوانشهر دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی، دو باب کومه نما در اراضی زراعی تالش تخریب و یک بهله جغد انبار در شهرستان لنگرود رهاسازی شد.

سه متخلف تخریب کننده محیط زیست در رضوانشهر که اقدام به برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه ای می کردند، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

اکبر میغی رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر عصر یکشنبه در این باره  گفت: طی گشت و پایش مستمر از مناطق مختلف شهرستان ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به توقیف سه دستگاه خودرو کامیون خاور شدند که ضمن هماهنگی با مراجع قضایی پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارسال شد.

به گزارش ایرنا،میغی ادامه داد: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان با هماهنگی های به عمل آمده با نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان با هدف بهره مندی از ظرفیت های شهرستان در جهت جلوگیری از شکار و صید و برخورد قانونی با تخلفات محیط زیستی  ، گشت های مشترک شدت خواهد یافت تا عرصه بر متخلفین تنگ شود.

تخریب دو باب کومه نما در اراضی زراعی  تالش

عارف شادکام رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش بیان داشت: ماموران اجرایی این اداره جهت جلوگیری از شکار و صید اقدام به تخریب دو باب کومه نما احداث شده در اراضی زراعی روستای قروق برای شکار پرندگان آبزی را تخریب کرده و دو نفر نیز به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی  از کلیه شکارچیان شهرستان تالش و کسانی که از طریق احداث کومه نما به امرار معاش می پردازند، خواست از هر گونه احداث کومه و آبگیری آن تا قبل از دریافت مجوز خودداری کنند در غیر این صورت توسط ماموران این اداره ، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

روش کومه نما از روش های قدیمی شکار پرندگان در استان گیلان بوده و به دو روش هکش نما و گلوله زنی است.

شهرستان های رضوانشهر و تالش در غرب استان گیلان قرار دارند.

رهاسازی یک بهله جغد انبار در لنگرود

یک بهله جغد انبار که توسط فرمانده پاسگاه انتظامی دریاسر به یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله  تحویل داده شده بود، پس از تیمار و اطمینان از سلامت جسمانی ، در زیستگاه طبیعی رها سازی شد.

سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در این خصوص بیان داشت ،  جغد انبار (نام علمی: Tyto alba) بیشترین گستردگی را میان جغدها داراست و میزان گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است.

وی ادامه داد: جغد انبار که به جغد سفید نیز معروف است جزو پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود و سری به شکل قلب بزرگ، پاهایی بلند و دمی کوتاه و چهارگوش دارد و اغلب در ساختمان های متروکه، انبارها و سوله های قدیمی زیست می کند. 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.