تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 12:54
کد خبر : 44949

اجرای نمایش های مذهبی در پیاده راه فرهنگی رشت

اجرای نمایش های مذهبی در پیاده راه فرهنگی رشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شهرداری رشت از اجرای نمایش های مذهبی در ایام محرم در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر خبر داد.

علیرضا حسنی روز سه شنبه اظهار داشت: اجرای نمایش های مذهبی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و امور ارتباطات و بین الملل شهرداری رشت برای ایام محرم برنامه ریزی و تدارک دیده شده است.

وی برنامه صدای کربلا و شام غریبان را از دیگر برنامه ها در پیاده راه فرهنگی رشت عنوان و اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی را با هدف انتقال مفاهیم عاشورا، گسترش فرهنگ عاشورایی و سبک زندگی امام حسین علیه السلام در این کلانشهر برگزار می کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بهره مندی از توان هیات های مذهبی و هنرمندان در برگزاری هر چه بهتر برنامه های ایام محرم مهم و موثر دانست و خاطر نشان کرد: این برنامه ها برای گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و تقویت باورهای نسل جوان ضروری است.

وی با اشاره به مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با هیات های مذهبی در برگزاری برنامه های ایام محرم ، تصریح کرد: مشارکت در مراسم سیاهپوشان و پیشواز از محرم ۱۴۴۱، مشارکت در برپایی ایستگاه های صلواتی، همکاری در برپایی حسینیه شهدا در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب، مشارکت در حرکت هیات عزاداری کارکنان شهرداری ‏و شورای اسلامی شهر رشت از پیاده راه ‏فرهنگی رشت ‏به سمت بقعه متبرکه خواهر امام (ع) ‏و مشارکت در برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان حسینی در روز ‏اربعین‎ از جمله برنامه های مشارکتی این سازمان با همکاری هیات های مذهبی است.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.