تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398 - 10:11
کد خبر : 44831

مرکز ثقل فشارهای دشمنان بر حوزه اقتصاد

مرکز ثقل فشارهای دشمنان بر حوزه اقتصاد

وزیر کشور در رشت گفت : بهترین شیوه مقابله با فشارهای اقتصادی دشمنان اقتصاد مقاومتی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر کشور امروز در نشست شورای اداری گیلان که برای معارفه استاندار جدید گیلان در رشت برگزار شد، اهداف و برنامه های دشمنان برای تضعیف و ایجاد انشقاق در کشور را تشریح کرد و گفت : برنامه های دنیای استکبار در ابعاد سیاسی، نظامی، اعتقادی و مذهبی برای ضربه زدن به نظام با شکست مواجه شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی تصریح کرد : امروز مرکز ثقل فشارهای دشمنان بر محور اقتصاد استوار است تا انواع نارضایتی های اجتماعی را در بستر مشکلات رفاهی و معیشتی مردم رقم بزنند که برای خنثی کردن این توطئه باید اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی محقق شود که اکنون بطور ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.
وی با اشاره به ترفندهای وسیع اقتصادی و تشدید تحریم های اقتصادی دو سال گذشته علیه ایران تصریح کرد : اتخاذ سیاست‌ها و اجرای برنامه های مقاومتی دولت در بستر اتکاء به صادرات غیرنفتی، کاهش واردات و افزایش هرچه بیشتر صادرات،این ترفندها را به استیصال کشانده و دشمنان را متقاعد کرد که بار دیگر بر سر اختلافات خود با ایران دیپلماسی پیشه کنند.
وزیر کشور در ادامه کاهش ۳۸ درصدی تجمعات و اعتراضات صنفی کشور در پنج ماه منتهی به مرداد ماه امسال را در همین راستا ارزیابی کرد و افزود : درک افکار عمومی از شرایط کشور، در بستر تبعیت از منویات رهبر فرزانه انقلاب و لزوم حمایت جدی از دولت در جنگ اقتصادی با غرب موجب شده شرایط بر خلاف نقشه های دشمنان و در راستای تقویت توان ملی دگرگون شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اهداف تحقق یافته ایران در روند مذاکرات برجام، بدعهدی و خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از برجام را ناشی از استیصال استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد : وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته تمامی ترفندهای نظام سلطه علیه ملت ایران را با شکست مواجه ساخته است و تا زمانیکه این وحدت برای نیل به اهداف والای انقلاب در عرصه های مختلف تجلی یابد، از دست دشمنان این مرز و بوم هیچ بر نخواهد آمد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده در این حماسه ملی را جلوه زیبای از اتحاد و انسجام همگانی برای نیل به اهداف متعالی نظام اسلامی توصیف کرد و گفت : مشارکت حداکثری آحاد مردم در این رویداد ملی، باردیگر تحلیل‌های دنیای استکبار را در قبال ایران دشتخوش تغییر و بازنگری خواهد کرد.
بخش دیگر سخنان وزیر کشور به استعدادهای بومی مناطق مختلف کشور از جمله گیلان برای نقش آفرینی در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت.
عبدالرضا رحمانی فضلی توانمندی های بالقوه گیلان را در حوزه های نیروی انسانی کارآمد، تجارت با حوزه ی خزر، کشاورزی، صنعت و گردشگری قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد : استاندار جدید با محوریت بخشی به انسجام و بهره گیری از فرصت‌ها باید تداوم گر برنامه های پیشین دولت در راستای توسعه همه جانبه باشد.
نماینده ی ولی فقیه در گیلان نیز با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و مذهبی این استان در ادوار مختلف تاریخی تصریح کرد : در زمان کنونی منابع انسانی و ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی این استان ولایت ‌مدار برای نیل به اهداف توسعه ای متنوع و متعدد است و جا دارد مسئولان دولتی با اتکاء به مقوله وحدت و همدلی در راستا تحقق اهداف توسعه گام بردارند.
آیت الله فلاحتی تاکید کرد : پرهیز از انواع گرایشات جناحی و سیاسی می تواند روند ارائه خدمات را تسهیل کرده و ارتقاء دهد.
وی با قدردانی از تلاش‌های استاندار پیشین ابراز امیدواری کرد : روند گذشته برای برون رفت از چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در استان با شدت و انسجام بیشتری تداوم یابد.
محمد صادق حسنی رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز این استان ولایتمدار را استان برترین ها و اولین ها دانست و با اشاره به مشکلات متعدد استان در حوزه های اشتغال، اقتصاد و محیط زیست تاکید کرد : انتظار مردم گیلان پیگیری مجدانه وزارت کشور در خصوص ساماندهی معضل پسماند و دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت است.
مصطفی سالاری استاندار پیشین گیلان نیز در گزارشی به تلاش ‌های انجام شده برای بهره برداری از طرح های کلیدی استان در ۲۲ ماه گذشته اشاره کرد و افزود : افتتاح خط آهن قزوین – رشت، اسکله بندر کاسپین در انزلی، اتصال خط آهن ۸ کیلومتری آستارا – آستارا و توسعه تجارت گیلان باهمسایگان حوزه دریای خزر از دستاوردهایی بود که تلاش‌های مجدانه مسئولان پیشین را تجلی داد.
ارسلان زارع استاندار جدید گیلان نیز با اشاره به توانمندی ها و برخی از عمده ترین اولویت‌های زیرساختی و عمرانی استان تاکید کرد : با اتکاء به مقوله مهم وحدت و در بستر بهره گیری از توانمندی نیروهای اثرگذار استان و با پرهیز از هرگونه تبعیض و افتراق، تلاش برای تحقق توسعه پایدار در گیلان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.