تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 - 22:20
کد خبر : 447

مشروح جلسه امروز شورا

مشروح جلسه امروز شورا

جارستان – یک صد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با حضور هر پانزده عضو در عمارت تاریخی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. محمود باقری خطیبانی ناطق اول: در ابتدای این جلسه محمود باقری خطیبانی ضمن انتقاداتی به عملکرد دکتر ثابت قدم شهردار رشت و عدم تحقق بودجه پیش بینی شده

جارستان – یک صد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با حضور هر پانزده عضو در عمارت تاریخی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

محمود باقری خطیبانی ناطق اول:

در ابتدای این جلسه محمود باقری خطیبانی ضمن انتقاداتی به عملکرد دکتر ثابت قدم شهردار رشت و عدم تحقق بودجه پیش بینی شده به عنوان ناطق اول  بیانیه ای را قرائت کرد: امروز که در آستانه آخرین سال فعالیت شورای چهارم هستیم کارنامه اعمال و اتخاذ تصمیمات یکایک ما بیش از همه در محضر خداوند یکتا و بعد از آن در پیشگاه مردم شریف متدین و انقلابی رشت همیشه سربلند می باشد.

مکرر در جلسات گذشته و جلسه فعلی پیرامون اتفاقات محیط مدیریت شهری و لزوم اهتمام جدی در واکاوی اتفاقات بعضا مشکوک و غیر مبارک صورت پذیرفته سخن ها راندم و حتما در این اظهارات جز به رضایت خالق و خدمت به مخلوق توجه ای مبذول ننمودم.

برادران و خواهران امروز با صدای رسا و گلوی سرشار از غم روزهای سخت سپری شده به خاطر تمامی مشکلات عیان و پوشیده مجموعه تحت نظارت ما در محضر خداوند یکتا و در حضور حضرت ولیعصر(عج) امام زمان همه شما همکاران خویش را به حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حرمت خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به حرمت آه سوزناک مادران شهید به حرمت عطر نان کوچه پس کوچه های دیارمان و به حرمت شرافت و کرامت انسانی جمیع بزرگواران صرفنظر از همه ایرادات و انتقادات و اشتباهات و کوتاهی این برادر کمترین خویش ، در سه سال گذشته سوگند می دهم تنها و تنها بخاطر رضای خداوند یکتا و صیانت از حریم بیت المال یا علی گویان با اقدام انقلابی در مسیر مبارزه با فساد و نابسامانی موجود در شهرداری گام بردارم و به تعهد و امانت ودیعه مردم وفا به عهد نمایم.

نقد صوفی نه همه صافی بی غش باشد     ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد

فرهاد شوقی ناطق دوم :

فرهاد شوقی نیز در سه حوزه به صحبت پرداخت. موضوع اولی که شوقی به آن پرداخت مربوط به اتوبوسرانی بود و گفت : قراردادی با رانندگان اتوبوس بسته شده و از آنها خواسته شده سر کار نیایند. به همین دلیل شوقی برای روشن شدن موضوع درخواست کرد جلسه ای با حضور مدیرعامل اتوبوسرانی برگزار شود.

وی در ادامه به موضوع فیلم ایستاده در غبار اشاره کرد و افزود : وقتی از دست های پشت شرده سخن می گوییم عده ای به حرف می آیند.

شوقی همچنین به موضوع مدیریت صحن شورا و حضور خبرنگاران اشاره ای داشت و گفت : وقتی نمی توان صحن شورا را به راحتی اداره کرد متوجه می شویم مدیریت شهر چقدر سخت است. عضو شورا در پایان بازهم در خواست کرد تا شورانشینان چاره ای برای مدیریت صحن شورا بیندیشند.

پیشنهاد مجید رجبی ویسرودی در خصوص زمین ها و املاک نسقی :

مجید رجبی ویسرودی با ارائه پیشنهادی به مشکلات صدور پروانه زمین های نسقی پرداخت و ساخت و ساز های شبانه زمین های نسقی را از تبعات این معضل دانست و گفت : پیشنهاد می کنم پس از جمع آوری نظرات،  لایحه ای تنظیم شود که چکیده ای از آن نظرات به صورت قانون مصوب شود تا مردم بتوانند برای زمین های نسقی خود پروانه بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت دو مزیت این کار را ایمنی از نگاه فنی و رعایت اصول شهرسازی معرفی کرد و گفت: با چنین نگاهی به زمین های نسقی پس از ساخت وساز در ارائه خدماتی مثل آتش نشانی دچار مشکل نمی شویم.

مجید رجبی ویسرودی همچنین  در بخش دیگری از سخنان خود گفت :  در ساخت و ساز ها مبلغ حق الزحمه ، متری ۲۸ هزار تومان مجری و بیش از ۱۸ هزار تومان به ناظر پرداخت می شود. این رقم نباید در محلات مختلف شهر یکسان باشد و مناطق کم برخوردارتر باید مبالغ کمتری پرداخت شود.

ایرادات بازرسی به شهرداری :

سید امیر حسین علوی با اشاره به ایراداتی که بازرسی به شهرداری رشت داشته است از رییس شورا درخواست ارسال نامه به شهردار رشت را داشت و گفت :  پاسخ شهردار به بازرسی و استانداری در اختیار شورا نیز قرار بگیرد.

استیضاح شهردار اعلام وصول شد

در ادامه جلسه محمدعلی رفیعی نوده از اعلام وصول استیضاح شهردار رشت با ۶ امضا خبر داد و با رای گیری که در میان اعضای شورا صورت گرفت پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح جلسه استیضاح محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت برگزار خواهد شد.

سایر لوایح و دستورهای جلسه:
لایحه حضور شهردار، رییس کمیسیون فرهنگی شورا و مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در نشست شهرهای خلاق یونسکو در سوئد در سال ۲۰۱۶  به صورت دو فوریتی تصویب شد.

ماده ۱۲ آیین نامه تقسیط مطالبات شهرداری رشت به دلیل مسائل شرعی حذف شد.

سرمایه گذاری در پروژه شهربازی رشت با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه به جای ترک تشریفات به صورت B.O.L.T و به شرط ترک اموال منقول به رای گذاشته شد و مصوب شد.

photo_2016-07-31_21-39-30
photo_2016-07-31_21-39-43
photo_2016-07-31_21-39-26

photo_2016-07-31_21-39-07
photo_2016-07-31_21-39-58

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.