تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 8:08
کد خبر : 44674

مدیران با خلاقیت و برنامه‌ریزی، شاخص پاسخگویی به مردم را ارتقاء دهند

مدیران با خلاقیت و برنامه‌ریزی، شاخص پاسخگویی به مردم را ارتقاء دهند

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۱۱ درصدی در شاخص پاسخگویی توسط دستگاه های اجرایی استان، گفت که این رشد کافی نیست و بایستی هر مدیری، با شیوه‌های جدید، خلاقیت و برنامه‌ریزی مناسب بکوشد شاخص‌ها را ارتقا دهد. به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شنبه شب در جشنواره شهید رجایی استان گیلان در رشت افزود:

استاندار گیلان با اشاره به رشد ۱۱ درصدی در شاخص پاسخگویی توسط دستگاه های اجرایی استان، گفت که این رشد کافی نیست و بایستی هر مدیری، با شیوه‌های جدید، خلاقیت و برنامه‌ریزی مناسب بکوشد شاخص‌ها را ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع شنبه شب در جشنواره شهید رجایی استان گیلان در رشت افزود: مدیران بایستی با نوآوری و خلاقیت در شیوه های مدیریتی و بهبود روش ها ، ارتقای کیفیت را به طور ملموس بدست آورند تا رضایت مردم را کسب کنند و رضایت باری تعالی را نیز بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر دستگاهی از نگاه مردم مورد گلایه قرار می گیرد بدیهی است که ما هم از عملکرد آن دستگاه ناراضی باشیم، تصریح کرد : انتظار دارم مدیران با برنامه‌ریزی مناسب تر و جوانگرایی بیشتر در بدنه دستگاه ها  در ارتقاء شاخص ها کوشا باشند.

زارع به سفرهای شهرستانی مدیران و حضور فعالانه آنان در همه شهرستان ها تاکید و تصریح کرد: مدیران بایستی در راستای برنامه های ابلاغی و مدیریت سبز بکوشند و سازمان خود را چابک کنند.

استاندار گیلان  همچنین بر تعامل با اصحاب رسانه و خبرنگاران برای نزدیک شدن به افکار عمومی تاکید کرد و گفت: مدیران بایستی بر اساس برنامه های رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید استفاده بیشتری از بانوان و جوانان در امور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان در بعضی از موضوعات ارتقای خوبی داشته اند،  تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در شفافیت  رشد ۱۸ درصدی داشته اند و اگر چه در شاخص پاسخگویی رشد ۱۱ درصدی داشته ایم اما کافی نیست و بایستی هر مدیر در دستگاه خودش با شیوه‌های جدید ، خلاقیت و برنامه‌ریزی مناسب بکوشد شاخص‌ها را ارتقا دهد .

زارع خاطر نشان کرد : وقتی رضایت مردم از اقدامات انجام شده توسط دستگاه ها حاصل شود اگر در جشنواره شهید رجایی هم برگزیده نشوند ، خوشنودی خداوند را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به انتخاب  دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی استان گفت: انتخاب دستگاه های برتر با رعایت انصاف و  دقت زیادی انجام شده و فاصله برخی دستگاه ها با منتخبان اندک بوده و دستگاه ها  تلاش کنند تا سال آینده در سطح ملی دستگاه برتر داشته باشیم.

زارع هدف از  برگزاری جشنواره شهید رجایی را نهادینه کردن ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم عنوان و بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر؛  دولتمردان و خدمتگزاران به مردم بودند و  ویژگی شاخص آنها اخلاص ، فداکاری و در خدمت مردم بودن آنهاست.

زارع تصریح کرد:  دستیابی به این خصیصه ها در گرو پایبندی به پیمودن راه شهیدان و اخلاق اسلامی و پذیرش این باور است که مردم ولی نعمتان ما هستند.

وی اضافه کرد: مردم از مدیران انتظار رعایت قانون و رفتار قانونمند و در چارچوب ضوابط و شفافیت را دارند که این انتظارات بحق است و بایستی مورد توجه همه مسئولان و نصب‌العین باشد .

وی افزود:  برای ارتقای کیفی خدمات در بهبود عملکرد سبک و روش های مدیریتی که دنیا به آن رسیده اند، بایستی مورد توجه قرار بگیرد و یکی از راهکارهای تحقق انتظارات به حق مردم، دولت الکترونیک است.

زارع با بیان اینکه دولت الکترونیک و سیستمی کردن فرایندهای اداری از بروز بسیاری از مشکلات می کاهد ، خاطر نشان کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع در کوتاه ترین زمان بایستی مورد توجه مسئولان باشد .

وی با بیان اینکه مسئولان در شرایط کنونی کشور بایستی امید آفرینی و نشاط بخشی کنند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های امید افزایی افزایش خدمات و عملکرد و سرعت در پاسخگویی به مردم است

وی با تاکید بر اینکه اقدامات شایسته و عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت باید به مردم اطلاع‌رسانی شود ، یادآور شد: یک هزار و ۲۶ پروژه با یک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت به بهره برداری رسید که نکته شاخص آن این بود که یک هزار میلیارد تومان از میزان پروژه های بهره برداری شده در هفته دولت امسال در استان ،  توسط بخش خصوصی تامین شده است .

زارع با ارج نهادن به مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی خدماتی و تولیدی ، آن را نشاندهنده عزم ملی برای مقابله با هجمه های دشمنان این مرز و بوم دانست.

وی تصریح کرد: اگر دولت به علت تحریم‌های ظالمانه با کاهش درآمدهای خودش مواجه می شود بخش خصوصی این کاهش را جبران می کند و چرخه اقتصاد کشور را می‌چرخاند.

وی  در خاتمه از مدیران خواست که به شاخص ها و ارزیابی ها توجه جدی داشته باشند و برای ارتقاء کیفیت عملکرد خود بکوشند.

جشنواره شهید رجایی استان گیلان شنبه شب با حضور علاالدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

در این مراسم دستگاه های برتر استان بر اساس شاخص ها معرفی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.