تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 9:37
کد خبر : 44420

رنج ور مدیر آبفار گیلان:آبرسانی به بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر فاقد آب شرب در روستاهای گیلان

رنج ور مدیر آبفار گیلان:آبرسانی به بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر فاقد آب شرب در روستاهای گیلان

مدیر آبفار گیلان گفت: به مناسبت هفته دولت به۷ روستا با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر فاقد آب شرب بودند، آبرسانی شد. محب علی رنج ور، شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی را ۷۶.۱۷ درصد عنوان کرد. وی از افتتاح ۲۳ طرح تامین آب آشامیدنی و

مدیر آبفار گیلان گفت: به مناسبت هفته دولت به۷ روستا با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر فاقد آب شرب بودند، آبرسانی شد.

محب علی رنج ور، شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی را ۷۶.۱۷ درصد عنوان کرد.

وی از افتتاح ۲۳ طرح تامین آب آشامیدنی و توسعه شبکه آبرسانی روستایی این استان با اعتباری افزون بر۱۳۰ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها به شاخص بهره مندی آب شرب روستایی استان افزوده می شود.

مدیر آبفار گیلان، جمعیت بهره مند از این تعداد طرح را بیش از ۱۹ هزار نفر در سطح ۲۸ روستا ذکر کرد و افزود: از این روستاها تعداد ۷ روستا با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر فاقد آب شرب بودند که به مناسبت هفته دولت به آن ها آبرسانی شده است.

رنج ور، حجم عملیاتی این طرح ها را شامل اجرای ۶۵ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع، حفر ۴ حلقه چاه، بهسازی ۲ دهنه چشمه، احداث ۴ باب مخزن، ۱۱ واحد ایستگاه پمپاژ و ۵ سیستم گندزدایی آب شرب اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در سال های گذشته از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت آبرسانی به روستاها استفاده کرده، در خصوص طرح های فاضلاب نیز گفت: در حال حاضر ۴ باب تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا، مسکن مهر تالش و مسکن مهر آستانه اشرفیه در مدار بهره برداری است. 

وی افزود: پیش بینی شده بود از محل اعتبارات ۵ باب تصفیه خانه فاضلاب تا پایان برنامه ششم توسعه در گیلان احداث شود اما به علت توقف در تزریق اعتبارات فعلاً کار احداث این تصفیه خانه ها متوقف شده است.

رنج ور با اشاره به اهمیت حفظ و استفاده بهینه از منابع آبی، گفت: در همین راستا اطلاع رسانی به روستاییان در خصوص استفاده صحیح از آب شرب و عدم استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی و آبیاری باغات و همچنین ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بطور مداوم توسط شرکت آبفار استان انجام می شود.

مدیر آبفار گیلان، مجتمع سازی جهت آبرسانی به روستاها را اقدامی در راستای حفاظت از منابع آبی عنوان کرد و گفت: در قالب طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان بعنوان بزرگ ترین طرح آبرسانی روستایی کشور، مجتمع هایی در سطح روستاهایی که از سفره های غنی آب زیرزمینی برخوردارند، احداث شده است.

وی، بهره مندی از ظرفیت تصفیه خانه بزرگ آب سنگر جهت تامین آب شرب روستاهای جلگه ای شهرستانهای رشت، صومعه سرا و شهرستان های شرق گیلان را یکی دیگر از اقدامات مهم جهت حراست از منابع آبی استان برشمرد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.