تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 - 18:41
کد خبر : 433

پیگیری توهین یالثارات از مراجع نظارتی و قضایی

پیگیری توهین یالثارات از مراجع نظارتی و قضایی

جارستان- خانه سینما در پی جلسه ای اضطراری و با انتشار اطلاعیه ای، از مراجع نظارتی و قضایی خواست توهین یالثارات را پیگیری کند. به گزارش ایرنا، جلسه اضطراری هیات مدیره خانه سینما با حضور مدیرعامل این صنف درباره توهین نشریه «یالثارات» به گروهی از سینماگران با انتشار اطلاعیه ایی پایان یافت. در اطلاعیه جلسه

جارستان- خانه سینما در پی جلسه ای اضطراری و با انتشار اطلاعیه ای، از مراجع نظارتی و قضایی خواست توهین یالثارات را پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، جلسه اضطراری هیات مدیره خانه سینما با حضور مدیرعامل این صنف درباره توهین نشریه «یالثارات» به گروهی از سینماگران با انتشار اطلاعیه ایی پایان یافت.

در اطلاعیه جلسه اضطراری خانه سینما که صبح یکشنبه برگزار شد، آمده است: سینمای ایران حلقه قدرتمند پیوند جامعه ایرانی و نظام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. تضعیف و آسیب به این حلقه قدرتمند، سیاستی است که به تسخیر فضای دیداری و شنیداری کشور توسط بیگانگان منجر می شود.
در این بیانیه تصریح شده است:
– اقدام ضد اخلاقی، غیر شرعی و مزورانه نشریه موسوم به یالثارات در انتساب رکیک ترین فحاشی، متضمن حد شرعی قذف، بخشی از راهبرد کاهش قدرت این حلقه در عرصه ملی و جهانی است. این امر برای جدایی جامعه هنری از حاکمیت و از پشتیبانی مردمی سینما است.
– خانه سینما انتظار دارد مراجع ذیربط نظارتی و قضایی کشور بر اساس رسالت قانونی خویش مبنی بر پیگیری عام تخلفات و مجازات عاملین «پخش مطالب غیر واقع» و «اقدام خلاف عفت عمومی» به این بی حرمتی، آن هم در انظار عمومی پاسخی تأدیب کننده به عاملان و آرامش بخش به افکار عمومی ارائه دهند.
– خانه سینما خود را مکلف به حمایت های همه جانبه از کسانی می داند که مورد هتک حرمت قرار گرفته اند و از حمایت های همه جانبه اندیشمندان، سیاستمداران، هنرمندان و دلسوزان عرصه فرهنگ سپاسگزاری می کند و دست همه آنان را که خواهان رشد و اعتلای فرهنگ ایرانی – اسلامی هستند می فشارد.

هفته نامه یالثارات در شماره ۸۴۴ خود که چهارشنبه گذشته منتشر شد، با عبارتی موهن، عکس تعدادی از بازیگران سینمای ایران را به همراه همسرانشان در جشن سینمایی – تلویزیونی «حافظ» منتشر کرد که با واکنش تعداد زیادی از هنرمندان و کاربران فضای مجازی روبرو شد.
شانزدهمین جشن سینمایی حافظ روز شنبه دوم تیر ماه در تالار وحدت برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.