تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398 - 9:59
کد خبر : 42961

غرق شدگی ۶۳ نفر در گیلان

غرق شدگی ۶۳ نفر در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از غرق شدگی ۶۳ نفر در آب‌های استان از ابتدای امسال تا پایان تیر خبر داد و گفت: غرق شدگی این افراد در دریا، رودخانه ها، کانال، سد و استخر بوده است.

رضا اسلامی روز شنبه  اظهار داشت: ۲۶ نفر از این افراد در دریا  و ۳۷ نفر در رودخانه‌ها، کانال ها، سد و استخر غرق شده اند.

وی اضافه کرد: از تعداد ۶۳ غرق شده در استان از ابتدای امسال تا پایان تیر؛ ۹ نفر زن و ۵۴ نفر مرد بوده اند و مسن ترین غرق شده مردی ۸۹ ساله و کم سن ترین غرق شده در استان پسری هشت ساله بود ه است.

او تصریح کرد: از  ابتدای امسال تا کنون بیشترین غرق شدگی مربوط به تیر بوده که تقریبا نیمی از غرق شدگان در این ماه غرق شده اند.

اسلامی با اشاره به پر آب بودن رودخانه های استان به دلیل بارش‌های مناسب امسال بر ضرورت پرهیز از شنا در خارج از طرح‌های سالم سازی تاکید و  بیان کرد:  شهروندان و گردشگران به هشدارهای مسئولان مربوطه از جمله هواشناسی، مدیریت بحران و ناجیان غریق توجه کنند؛ چرا که همه هشدارها برای حفظ و سلامت شهروندان و ماندگاری خاطراتی خوش از دریا است.

گیلان حدود ۳۰۰ کیلومتر از چابکسر در شرق و آستارا در غرب در ۹ شهرستان از ۱۶ شهرستان استان با دریای خزر نوار ساحلی دارد.

این استان همچنین دارای ۵۴ رشته اصلی رودخانه است که همین آمار نشان می دهد که هیچ مسئولی قادر به فراهم کردن حضور ناجیان غریق در این گستره نیست؛ از این رو  بهترین کار خود ایمنی شهروندان با پرهیز از شنا کردن در خارج از طرح های سالم سازی دریا، رودخانه ها، کانال‌ها  و آب سدها است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.