تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1395 - 18:22
کد خبر : 429

ایجاد دفاتر بومی‌سازی معماری روستایی

ایجاد دفاتر بومی‌سازی معماری روستایی

جارستان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از ایجاد دفاتر طراحی به منظور بومی‌سازی معماری و تهیه نقشه‌های اجرایی مسکن روستایی در این استان خبر داد. به گزارش فارس محمد اکبرزاده در جریان بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در این شهرستان با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر دست‌اندرکار ساخت‌وساز در

جارستان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از ایجاد دفاتر طراحی به منظور بومی‌سازی معماری و تهیه نقشه‌های اجرایی مسکن روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش فارس محمد اکبرزاده در جریان بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در این شهرستان با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر دست‌اندرکار ساخت‌وساز در مناطق روستایی از برنامه‌های این نهاد است اظهار کرد: ایجاد اشتغال با رونق ساخت‌وساز در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان پیگیری می‌شود.

وی به ایجاد کارگاه‌های تولید مصالح در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و افزود: ایجاد دفاتر طراحی به منظور بومی‌سازی معماری و تهیه نقشه‌های اجرایی از برنامه‌های معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه نهادسازی بومی به منظور کنترل و نظارت بر ساخت و ساز با ایجاد نظام فنی مهندسی روستایی و ایجاد شغل برای افراد آموزش دیده پیگیری می‌شود، تصریح کرد: افزایش بهره‌مندی از امکانات و تسهیلات بهداشتی در مسکن روستایی از برنامه‌های بنیاد مذکور در استان است.

اکبرزاده، خواستار جلوگیری از تخلیه روستاها و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا در گیلان شد و بیان کرد: فرهنگ‌سازی بیمه واحدهای روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان پیگیری می‌شود.

وی بر بالا رفتن رضایتمندی از مسکن روستایی تأکید کرد و گفت: ایجاد زمینه توسعه پایدار و افزایش سطح رفاه زندگی روستائیان حائز اهمیت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۹۳۱ پروژه بهسازی مسکن روستایی در گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۳ در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و میزان زلزله‌خیزی آن و همچنین در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی طرح مذکور را عملیاتی کرده است.

اکبرزاده، حفظ سرمایه‌های ملی و تامین امنیت جانی و مالی روستائیان را از دستاوردهای مهم طرح ویژه مسکن روستایی عنوان کرد و گفت: کمک به توسعه و اشتغال مناطق دورافتاده و محروم، ارتقای کیفیت زندگی و تمایل به ماندگاری در روستاها از دیگر دستاوردهای طرح مذکور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.