تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 9:07
کد خبر : 42764

مهاجرت به گیلان مدیریت شود

مهاجرت به گیلان مدیریت شود

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه این استان به واسطه منابع طبیعی و اقلیم مناسب برای زندگی زمینه مهاجرت را دارد، بر ضرورت مدیریت مهاجرت در استان تأکید کرد.

ارسلان زارع عصر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهار داشت: باید برای مدیریت بهینه مهاجرت تدبیر شود.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای دقیق سیاست‌های کلی جمعیت متناسب با استان گیلان افزود : مدیران با استفاده از اطلاعات و داده‌های آماری به صورت منسجم و تحلیل داده‌ها، زمینه‌های اجرایی سیاست‌های ابلاغی جمعیت را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه همانند هر کشور دیگری به دنبال توسعه یافتگی هستیم، خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی هرجامعه و کشوری بر مبنای برنامه‌ریزی راهبردی و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جمعیت به عنوان یک مؤلفه و عامل تأثیرگذار مدیریت استراتژیک اگر به درستی مدیریت شود نه تنها تهدیدی برای توسعه یافتگی نیست بلکه رکنی موثر برای پیشرفت و بالندگی هر کشور است.

زارع با اشاره به اینکه سیاست‌های ابلاغی جمعیت در استان گیلان باید اجرا شود، تصریح کرد: برای این منظور باید زمینه‌های آن از جمله اجرای طرح جی‌نف و کاداستر نیز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برخی راهبردهای ارزشی همچون تکریم سالمندان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: موضوع سالمند بودن استان می‌تواند به عنوان یک فرصت باشد و اگر به خوبی مدیریت نشود قابلیت تبدیل به چالش را دارد.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر اهمیت مطالعات اجتماعی و پژوهش به بروزرسانی اطلاعات و داده‌های آماری به صورت منسجم اشاره و بیان کرد: دانشگاه گیلان مسئول گردآوری و تجمیع پژوهش‌ها می‌باشد و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص همکاری می‌کنند.

گیلان با مساحت حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع ، ۱۶ شهرستان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفرجمعیت دارد اما بدلیل گردشگر پذیر بودن این استان ،گیلان همواره پذیرای جمعیت خود در استان است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.