تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 8:56
کد خبر : 42656

حل مشکل پسماند گیلان تا حصول نتیجه به طور جدی پیگیری می شود

حل مشکل پسماند گیلان تا حصول نتیجه به طور جدی پیگیری می شود

سرپرست استانداری گیلان تاکید کرد: حل معضل پسماند استان تا حصول نتیجه به طور جدی پیگیری می شود.

ارسلان زارع سه شنبه شب در کارگروه مدیریت پسماند گیلان گفت: مشکلات زیست محیطی یکی از اساسی ترین مسائل شهری امروز است و به سبب رشد و گسترش روزافزون شهرها، رشد جمعیت، زندگی ماشینی و حاصل تعارض آنها با محیط زیست است.
وی تصریح کرد: در کنار سایر منابع آلایندگی محیط زیست، مدیریت نامناسب در عرصه پسماند یکی از عوامل اصلی و موثر استمرار آلودگی محیط زیست است.
وی یکی از برنامه های ضروری در مدیریت پسماند استان را اجرای طرح تفکیک زباله و پسماند از مبدا و تکمیل فرآیند آن تا مقصد و مرحله نهایی دانست و افزود: مشارکت و همکاری شهروندان گامی موثر در بهینه سازی فرآیند تفکیک از مبدا می باشد .
زارع تصریح کرد: سازمان ها ، نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سازمان های مردم نهاد بایستی با برنامه ریزی و اقدامات آموزشی و فرهنگی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های عمومی در انجام طرح های مدیریت پسماند از جمله تفکیک از مبدا اهتمام داشته باشند.
وی همچنین از اعضای کارگروه پسماند استان به ویژه شهرداری رشت خواست تا نسبت به اجرای طرح های مدیریت پسماند در سایت لاکان و سراوان تسریع شود.
سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار از سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان برای هزینه در عرصه پسماند در سال جاری اختصاص داده شده؛ اظهار داشت: اولویت بندی و تخصیص منابع اعتباری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شود.
این جلسه با حضور عضو کارگروه ویژه مدیریت پسماند سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسئولان استانی عضو کارگروه در سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد.

به گزارش ایرنا ،روزانه حدود دو هزار و ۶۰۰ تن زباله در گیلان تولید و این زباله با بدترین وضعیت زیست محیطی دفع می شود. یکی از مناطقی که زباله ها نه تنها محیط زیست بلکه زندگی مردم را تهدید می کند، منطقه سراوان رشت است.

جنگل های سراوان رشت با زیبایی شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه محلی برای تخلیه زباله های کلانشهر رشت و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه زباله ها علاوه بر آلوده کردن خاک و منابع آبی منطقه با ایجاد بوی تعفن و جلب حشرات و جانوران موجب بروز انواع بیماری ها و مسبب اعتراضات مکرر آنها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اواخر اردیبهشت ماه امسال از تصویب طرح جامع پسماند استان خبر داد و گفت: در این طرح شش نقطه برای مدیریت پسماند در نظر گرفته و در این مناطق سه مرکز تکنولوژی مدیریت پسماند ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.