تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 13:02
کد خبر : 41337

شکفته شدن نادرترین ترین گل جهان در رودسر

شکفته شدن نادرترین ترین گل جهان در رودسر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: به علت کوهستانی بودن، بارش برف و سرمای نابهنگام بهار این گل در اشکورات رودسر دیرتر از منطقه ییلاقی داماش رودبار شکوفا می‌شود. علی محمدپور با اشاره به اینکه رویش سوسن چلچراغ از ۴سال پیش در ۵هکتار از منطقه ونستان اشکورات بخش رحیم آباد رودسر به صورت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: به علت کوهستانی بودن، بارش برف و سرمای نابهنگام بهار این گل در اشکورات رودسر دیرتر از منطقه ییلاقی داماش رودبار شکوفا می‌شود.

علی محمدپور با اشاره به اینکه رویش سوسن چلچراغ از ۴سال پیش در ۵هکتار از منطقه ونستان اشکورات بخش رحیم آباد رودسر به صورت پراکنده مشاهده شد، گفت: امسال نیز سوسن چلچراغ در منطقه ونستان در ارتفاع ۲هزار و ۱۰۰ تا ۲هزار و ۳۰۰ متری روئیده است.

وی با اشاره به اینکه گل سوسن چلچراغ یک ماه پیش در رویشگاه‌های دیگر استان شکوفا شد، افزود: به علت کوهستانی بودن، بارش برف و سرمای نابهنگام بهار این گل در اشکورات رودسر دیرتر از منطقه ییلاقی داماش رودبار شکوفا می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه سوسن چلچراغ گلی از تیره لیلیوم است، ادامه داد: پیش از این منطقه ییلاقی داماش عمارلوی رودبار و لنکران جمهوری آذربایجان تنها رویشگاه سوسن چلچراغ در جهان بود اما در چند سال اخیر رویش این گل در روستای ونستان رودسر، شاه شهیدان رودبار و کهنه ماسوله نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال۱۳۵۴ لدربوری، گیاه شناس فرانسوی، سوسن چلچراغ را در طبیعت داماش گیلان کشف کرد، تصریح کرد: این گل در سال۱۳۵۵ به شماره ۷۱ در فهرست آثار طبیعی و ملی به ثبت رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.