تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 8:55
کد خبر : 41278

تالاب های آستارا و تالش احیا می شوند

تالاب های آستارا و تالش احیا می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تالاب های استیل آستارا و جوکندان تالش در غرب استان، با هدف توسعه گردشگری و بر اساس ارزیابی های زیست محیطی احیا می شوند.

جارستان:

قربانعلی محمدپور روز یکشنبه در بازدید از برخی طرح‌های آستارا افزود: تالاب استیل به دلیل برخورداری از موقعیت خاص علاوه بر اهمیت زیست محیطی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس سال گذشته پنج میلیارد ریال اعتبار برای احیای آن اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: طرح احداث پل چوبی و برج پرنده نگری با همکاری مسئولان در تالاب‌های استیل آستارا و جوکندان تالش به زودی تکمیل خواهد شد تا گامی در راستای رونق گردشگری برداشته شود.

وی بیان کرد: لایروبی و کنترل آب تالاب استیل نیز جزو مطالعات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان است تا در فصول گرم سال با خشکسالی‌های موقت مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان هم گفت: ظرفیت تولید آب تصفیه خانه بهارستان در فصول گرم سال به ۱۵۰ لیتر در ثانیه کاهش می یابد بنابراین طرح انتقال آب از رودخانه آقچای به تصفیه خانه یاد شده در دست اجراست و با تکمیل آن ۱۲۰ لیتر در ثانیه ظرفیت تولید آب این شهرستان افزایش خواهد یافت.

حسینی افزود: آبرسانی به جنوب شهر آستارا با هفت هزار و ۱۶۰ متر لوله گذاری و با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و طرح جمع آوری فاضلاب شهرک عباس آباد آستارا نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان هم اظهار کرد: سد لاستیکی رودخانه ملاهادی آستارا با یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب گنجایش برای تأمین آب ۱۵ روستا ساخته می‌شود و در راستای اجرای این طرح نیازمند همکاری اداره کل منابع طبیعی گیلان هستیم.

سرپرست استانداری گیلان و تعدادی از مدیران کل استان امروز (یکشنبه) از بندر آستارا، طرح تعریض محور آستارا-اردبیل، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد، گمرک و تالاب استیل این شهرستان بازدید کردند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.