تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 12:59
کد خبر : 41053

افزایش حساسیت مردم نسبت به حفاظت از سمورهای آبی تالش

افزایش حساسیت مردم نسبت به حفاظت از سمورهای آبی تالش

جارستان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: سمورآبی هم اکنون در لیست سرخ موسسه IUCN به عنوان گونه ای در معرض تهدید ثبت شده است و این امر حساسیت مردم را نسبت به حفاظت از این جانوران افزایش داده است. عارف شادکام گفت: سمورهای آبی که در استخر روستای خلخالیان چوبر بخش حویق شهرستان

جارستان:

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: سمورآبی هم اکنون در لیست سرخ موسسه IUCN به عنوان گونه ای در معرض تهدید ثبت شده است و این امر حساسیت مردم را نسبت به حفاظت از این جانوران افزایش داده است.

عارف شادکام گفت: سمورهای آبی که در استخر روستای خلخالیان چوبر بخش حویق شهرستان تالش گرفتار شده بودند، با اطلاع رسانی به موقع دهیاری و اهالی روستای با حضور مامورین محیط زیست تالش از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سمورآبی هم اکنون در لیست سرخ موسسه IUCN به عنوان گونه ای در معرض تهدید ثبت شده است و این امر حساسیت مردم را نسبت به حفاظت از این جانوران افزایش داده است، افزود: با تماس دهیار روستای خلخالیان مبنی بر گرفتار شدن سمورهای آبی (شنگ) در استخر جمع آوری آب در حاشیه رودخانه چوبر بلافاصله اکیپی از مامورین اجرای اداره محیط زیست تالش با ادوات زنده گیری به محل عزیمت کرده و موفق شدند با همکاری اهالی روستا هر دو قطعه سمور آبی را زنده گیری کرده و در رودخانه رها سازی کردند.

شادکام خاطرنشان کرد: فعالیت سمورآبی عمدتا درشب انجام می شود و غذای اصلی آن ماهی است.

وی افزود: این جانور علاوه بر ماهیهای کوچک ازحیواناتی مانند قوباغه،خرچنگ و موش آبی تغذیه می کند و از این طریق نقش مهمی درتنظیم جمعیت جوندگان دارد. قابلیت سمور در محیط های آبی و دویدن در محیط خشکی از او شکارچی ماهری ساخته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش تصریح کرد: این جانور دارای بدنی دراز و نسبتا باریک و دم بلند است که پوستی به رنگ قهوه ای و براق دارد و این امر باعث شده تا به خاطر پوستش شکار و گاهی به خارج از کشور صادر شود. سمورآبی هم اکنون در لیست سرخ موسسه IUCN به عنوان گونه ای در معرض تهدید ثبت شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.