تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 12:55
کد خبر : 40901

شهردار رشت در مراسم رونمایی مناره مسجد گلدسته ساغریسازان رشت: حضور مستمر در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم/ حقوق مردم رشت را از مسئولان مطالبه خواهم کرد

شهردار رشت در مراسم رونمایی مناره مسجد گلدسته ساغریسازان رشت: حضور مستمر در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم/ حقوق مردم رشت را از مسئولان مطالبه خواهم کرد

شهردار رشت در مراسم رونمایی مناره مسجد گلدسته ساغریسازان رشت: حضور مستمر در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم/ حقوق مردم رشت را از مسئولان مطالبه خواهم کرد مراسم رونمایی گلدسته مسجد ساغریسازان رشت با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت و شهروندان برگزار شد.

جارستان:

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، مراسم افتتاح مناره گلدسته مسجد ساغریسازان رشت ظهر چهارشنبه ۱۲ تیر با حضور شهردار رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت و شهروندان برگزار شد.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت در این مراسم اظهار کرد: در زلزله رودبار سال ۶۹ مناره این مسجد فرو ریخت و به عنوان خادم مردم رشت از خیر بانی مناره مسجد قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت به عنوان خادم در کنار مردم است بیان کرد: رشت ظرفیت و پتانسیل های فراوانی دارد و به عنوان خادم مردم حقوق مردم رشت را از مسئولان دولتی و استانی مطالبه خواهم کرد.

شهردار رشت از حضور مستمر در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم خبر داد و گفت: کل مساجد رشت باید محل ارتباط مردم با شهردار باشد و شهرداری متعلق به مردم است و مکلفیم در خدمت مردم باشیم.

حاج محمدی با اشاره به اینکه وارث کاستی ها و وضع موجود هستیم مطرح کرد: با تلاش شبانه روزی و همدلی می توانیم مشکلات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه هر شهروند باید یک شهردار برای رشت باشد تاکید کرد: همه باید مراقب محیط شهری باشیم و مجموعه شهرداری نیز به عنوان یک نهادی از متن مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

شهردار رشت زباله را یکی از بزرگترین مشکلات رشت عنوان کرد و افزود: با پیگیری اعضای محترم شورای اسلامی رشت و مشارکت دولت روند ساخت دستگاه زباله سوز به زودی در رشت آغاز می شود.

حاج محمدی با اشاره به ضروت طرح تفکیک از مبداء گفت: بسیاری از شهروندان زباله را به صورت مخلوط تر و خشک در سطل های زباله قرار می دهند.

وی با اشاره به آسیب های شیرابه زباله ها بیان داشت: شیرابه زباله باعث آلودگی آب های زیرزمینی و سرطان می شود بنابراین باید نسبت به جداسازی و کاهش زباله اقدام کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه شهردار تنها متعلق به قشر خاص نیست گفت: شهردار متعلق به همه مردم است و از همه شهروندان درخواست می کنم به کمک شهردار بیایند.

حاج محمدی با اشاره به آلودگی رودخانه های رشت خاطرنشان کرد: در گذشته امکان ماهیگیری و قایقرانی در رودخانه های زرجوب و گوهررود وجود داشت ولی امروز محل ورود فاضلاب های شهری و خانگی است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت: محلات قدیمی هویت ما هستند/ بازآفرینی حمام حاجی در دستور کار قرار گیرد

فاطمه شیرزاد در این مراسم با گرامیداشت هفته کرامت اظهار داشت: محلات قدیمی هویت ما هستند و نباید اجازه دهیم محلات قدیمی بناهای تاریخی خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه با تغییر سبک زندگی در دنیای مدرنیته تغییراتی در محلات قدیمی ایجاد شده است بیان کرد: تغییر سبک زندگی منجر به آسیب به کالبد هویت فرهنگی شده و مهندسین در حوزه بازآفرینی و احیای بناهای تاریخی توجه ویژه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت افزایش ساخت و سازهای بی رویه در محلات قدیمی را زنگ خطری بزرگ دانست و گفت: همه باید برای داشتن شهر و محله ای ایمن و سالم تلاش کنند.

شیرزاد به احیا و بازآفرینی محلات قدیمی رشت تاکید کرد و یادآور شد: روند احیا و بازسازی محلات قدیمی رشت باید با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی با قدردانی از قطب زاده خیر بانی مناره گلدسته مسجد ساغریسازان عنوان داشت: مسئولان باید بیشتر از خیران حمایت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به ضرورت بازسازی حمام حاجی بیان داشت: امیدواریم بازآفرینی حمام حاجی در محله ساغریسازان با مشارکت شهرداری و دستگاه های متولی مانند میراث فرهنگی به زودی آغاز شود.

شیرزاد با اشاره به پروژه بازآفرینی مسجد حاج سمیع خاطرنشان کرد: آسفالت محله ساغریسازان و سایر محلات قدیمی رشت نیز در دستور کار حوزه مدیریت شهری قرار گیرد.

لازم به ذکر است مناره مسجد گلدسته ساغریسازان به همت غلامحسن قطب زاده یکی از خیرین این حوزه احداث شد.

گفتنی است در این مراسم ناصر حاج محمدی شهردار رشت، رضا رسولی نائب رئیس شورای اسلامی رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی رشت، آیت الله رودباری و جمعی از روحانیون معزز و شهروندان رشت حضور داشتند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.