تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 11:50
کد خبر : 40876

فرماندار رودبار: به رفع دغدغه‌های مردم روستای انبوه اهتمام داریم

فرماندار رودبار: به رفع دغدغه‌های مردم روستای انبوه اهتمام داریم

فرماندار شهرستان رودبار با اشاره به اقدامات انجام شده برای محرومیت زدایی از سوی دولت تدبیر و امید گفت که همچنان به رفع دغدغه ها و تحقق مطالبات مردم روستای انبوه، اهتمام داریم.

جارستان:

محمد صالح ضیایی در دیدار و نشست با جمعی از اهالی روستای انبوه اظهار داشت: روستای تاریخی انبوه بخش عمارلو، نگینی درخشان در شهرستان است.
وی افزود: این روستا همراه با دیگر روستاهای رودبار با مردمانی مهربان، جاذبه ها و قابلیت های گردشگری بسیاری دارند.
فرماندار رودبار ادامه داد: انبوه سنت و آداب و رسوم فاخر و ارزشمندی دارد که مردمان نجیب و مهربان آن، نسل به نسل حفظ کرده و در زندگی و تعاملات اجتماعی به کار بسته اند.
به گفته ضیایی، اگرچه با نگاه متوازن دولت تدبیر و امید و همکاری و همیاری اهالی در روستای انبوه خدماتی ارائه شده، همچنان نسبت به رفع دغدغه ها و مطالبات مردم این روستا اهتمام لازم را خواهیم داشت.

شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، عمارلو، خورگام و رحمت آباد و بلوکات در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

روستای تاریخی، گردشگری و کوهستانی انبوه در ۱۸۰ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان و ۶۶ کیلومتری شهر لوشان در امتداد گردنه نواخان با معماری پلکانی همانند ماسوله احداث شده و به همین سبب به ماسوله دوم گیلان معروف شده است. این روستا در تابستان آب و هوایی معتدل دارد. در این روستا حدود ۲۲۰ خانوار زندگی می‌کنند و کاراصلی آنان باغداری و دامداری است.
جشن انار یکی از مهم‌ترین مراسم محلی این روستاست که شهرتی بسیار یافته است؛ این جشن در طلوع صبح روز جمعه (یکی از روزهای ۲۰ تا ۲۵ مهر) هر سال، با ندای یا الله برگزار می‌شود. در این روز، تمام مردم روستا (حتی کسانی که بیرون از روستا زندگی می‌کنند) برای کمک و چیدن انار به روستا می‌آیند و با وسیله نقلیه به سمت باغات انار حرکت می‌کنند؛ انجام این مراسم تا غروب طول می‌کشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.