تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 10:16
کد خبر : 40826

مرزهای کشور نماد حاکمیت ملی است

مرزهای کشور نماد حاکمیت ملی است

جارستان: سرپرست استانداری گیلان امنیت را بنیادی ترین و مهمترین مولفه برای توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: مرزهای کشور نماد حاکمیت ملی است و مرزنشینان نیز تأثیر بسزایی در توان اقتصادی، مبادلات بازرگانی و صادرات داشته و دارند. به گزارش ایسنا-منطقه گیلان و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع امروز در

جارستان:

سرپرست استانداری گیلان امنیت را بنیادی ترین و مهمترین مولفه برای توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: مرزهای کشور نماد حاکمیت ملی است و مرزنشینان نیز تأثیر بسزایی در توان اقتصادی، مبادلات بازرگانی و صادرات داشته و دارند.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرزبان افزود: بی تردید همه­‌ی دولت ها و مردم همه­‌ی جوامع به دنبال پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور خود هستند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت، رشد و توسعه، عناصر و مؤلفه هایی بیشترین اثرگذاری را دارند، اظهار کرد: امنیت نه تنها بنیادی ترین نیاز هر جامعه برای دوام زندگی اجتماعی محسوب می‌شود بلکه مهمترین رکن مؤثر برای رشد و توسعه هر جامعه و کشور است.

سرپرست استانداری گیلان خاطرنشان کرد: صیانت از استقلال ایران اسلامی به عنوان آرمان رفیع و بلند انقلاب و حفاظت از ۶ هزار کیلومتر مرز خشکی و دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی جمهوری اسلامی همواره خط قرمز مردم، نظام و فرماندهی معظم کل قوا بوده است و مرزبانان فداکار زیادی در این راستا به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان کشوری مقتدر و امن در منطقه و جهان بوده و خواهد بود، گفت: یکی از عوامل حصول این دستاورد بزرگ یعنی امنیت مرزها حاصل تلاش و خدمات فداکارانه و شبانه روزی مرزبانان جمهوری اسلامی است.

زارع با اشاره به اینکه مرزهای کشور پدیدآورنده وحدت سیاسی در قلمرو و جغرافیا هستند، افزود: مرزهای یک کشور نماد حاکمیت ملی آن کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما با قومیت های گوناگون در جوار مرزهای کشورمان امنیت مطلوب مرز را فراهم کرده‌اند که تأثیر بسزایی در افزایش توان اقتصادی، مبادلات بازرگانی و صادرات داشته و دارند.

سرپرست استانداری گیلان اظهار کرد: اولویت امروز مرزبانان ما علاوه بر حفاظت مرزها، مقابله با اقدامات ضد امنیتی، کالاهای ممنوعه قاچاق، مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری مرزبانان از دانش پایه و فناور محور و تقویت آموزش و مهارت آنان بیش از گذشته تاکید کرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های سرهنگ کیاست سپهری، سرهنگ سهراب سجادی نصر به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گیلان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.