تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395 - 16:26
کد خبر : 4057

ادعای مضحک روزنامه عربستانی: ایران قم را بزودی بجای مکه، قبله اعلام می کند

ادعای مضحک روزنامه عربستانی: ایران قم را بزودی بجای مکه، قبله اعلام می کند

جارستان-الشرق الاوسط روزنامه عربستانی در ادامه حملات رسانه ای و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مطرح کردن یاوه‌گویی‌های سخیف و بی ارزش، ادعا کرد ایران می خواهد قم را به جای مکه به عنوان قبله مسلمانان معرفی کند.  «الشرق الاوسط» در یادداشتی به قلم «حسین شبکشی» مدعی شد: در جهان بیش از یک وزارت

جارستان-الشرق الاوسط روزنامه عربستانی در ادامه حملات رسانه ای و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مطرح کردن یاوه‌گویی‌های سخیف و بی ارزش، ادعا کرد ایران می خواهد قم را به جای مکه به عنوان قبله مسلمانان معرفی کند.

 «الشرق الاوسط» در یادداشتی به قلم «حسین شبکشی» مدعی شد: در جهان بیش از یک وزارت حج وجود ندارد که آن هم در عربستان است زیرا وزارتی است که در نوع خود به ویژه در وظایفش بی نظیر عمل می کند و با چالش ها و جرم های کاملا متفاوتی مواجه است. شاید یکی از برجسته ترین انواع چنین جرم هایی جرم فریبکاری و کلاه‌برداری درباره داد و ستد درباره مراسم های موهوم حج است.

زمانی که درباره خبرهای مربوط به انجام مناسک حج در کربلا را می خواندم این موضوع به ذهنم خطور کرد که [آیت الله] علی خامنه ای رهبر جنجال برانگیز ایران چنین چیزی را ترویج می کند.

درباره این مسئله و اینکه منافعی که از دعوت تجمع میلیون ها نفر در یک مکان با استفاده از تبلیغات سازمان یافته‌ی ارگان های مشخص به دست می آورد، با برخی از دوستان بازرگان عرب بحث می کردیم. این تصمیم و دعوت او، تصمیمی صرفا دینی نیست بلکه علاوه بر آن تصمیمی مبتنی بر درآمدزایی و سرمایه‌گذاری است زیرا درآمدهای هنگفت و بسیار زیادی به دنبال دارد که افزون تر از هر نوع سرمایه گذاری مشابهی است.

این نویسنده افزود: چنین تصمیمی با وجود اینکه عجیب است، صرفا سوءاستفاده و بهره‌برداری است. یکی از دوستان تاجر مصری در این باره گفت‌بنابراین ممکن است چنین تصمیمی مبتنی بر موضوع تجاری و صنعتی از سوی تهران با انگیزه بسیار زیاد تا حد سلطه‌جویی پیش رود.

امروز [آیت الله] خامنه ای درحال واکنش سنجی است که همان برگزاری حج در کربلاء است و چرا نباید پس از اینکه اولین آزمایش را به سرانجام رساند و پاسخ حداقلی دریافت کرد، ایده دیگری مطرح کند و بگوید که قبله نیز قم است؟! در اینجا، چشم‌های حاضران برق زد و یکی از آنها نیز گفت بله، بله، روزه نیز به جای رمضان در ماه محرم خواهد بود.

حملات رسانه های وابسته به امپراتوری زر و تزویر شجره خبیثه آل سعود و عربستان بعد از پیام حج امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی افزایش یافته و پیاده نظام این امپراتوری به هر حشیشی تشبث می جوید تا با اقدامات افشاگرانه جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات جنایت بار و نسل کشی مسلمانان یمن و سوریه و عراق و … و اتحاد خائنان حرمین شریفین با صهیونیستها مقابله کند…

جام جم آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.