تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395 - 1:52
کد خبر : 4022

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما: سریال ۳۰۰ قسمتی تاریخ و تمدن گیلان ساخته می‌شود

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما: سریال ۳۰۰ قسمتی تاریخ و تمدن گیلان ساخته می‌شود

جارستان-معاون امور استان‌های سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:برای اولین بار در کشور سریال ۳۰۰ قسمتی در راستای شناسایی تاریخ و تمدن گیلان ساخته می‌شود. علی دارابی پیش ازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: استان گیلان نمونه ای از ایران است . وی ادامه داد:صدا و

جارستان-معاون امور استان‌های سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:برای اولین بار در کشور سریال ۳۰۰ قسمتی در راستای شناسایی تاریخ و تمدن گیلان ساخته می‌شود.

علی دارابی پیش ازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: استان گیلان نمونه ای از ایران است .

وی ادامه داد:صدا و سیمای گیلان برای ما داری اهمیت است و زمانی که صحبت از مدیریت جدید در استان مطرح شد اجماع عمومی برای انتخاب مدیریت جدید وجود داشت و خواسته همه مسئولین و مدیران استان انتخاب فردی بومی بود و خوشحالیم که با نظر خود شما توانستیم گزینه خوب و شایسته‌ای را برای این منصب انتخاب کنیم.

دارابی با بیان اینکه انتظارات از مدیرکل فعلی صدا وسیما بسیار بالا است،خاطرنشان کرد: ایشان از مدیران با تجربه استان هستند و همچنین جا دارد که  از زحمات طلوعی مدیرکل سابق صدا وسیما نیز تشکر ‌کنیم.

معاون امور استان‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:ما اگر بخواهیم تاریخ ایران را بنویسیم باید از تاریخ گیلان آغاز کنیم و هرچه بخواهیم از ایران یاد کنیم ریشه و اساس آن به گیلان بر‌می‌گردد.

وی همچنین از تولید سریال ۳۰۰ قسمتی تاریخ و تمدن گیلان خبر داد و گفت:  ما برای اولین بار در تاریخ صدا وسیما،سریال ۳۰۰ قسمتی را در راستای شناسایی توانمندی گیلان رقم خواهیم زد که این امر در طول تاریخ صدا وسیما بی‌سابقه است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،با اشاره به فاخر بودن زبان گیلان تاکید کرد: یونسکو اعلام کرده است ۳ هزار زبان و گویش به نفع ۵ زبان جهانی در حال نابودن شدن هستند که ما امیدواریم صداو سیمای گیلان در راستای ترویج زبان گیلکی بتواند گامهای مثبتی بردارد.

وی ادامه داد:گیلان سرزمین انواع غذاهای ایرانی است و ثبت جهانی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک  می‌تواند نقش مهمی در جاذبه‌های گردشگری این شهر و استان داشته باشد که نیاز است در این زمینه صدا وسیمای گیلان برنامه‌های مناسبی را تهیه کند.

دارابی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا تمام مردم ایران در همه نقاط کشور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیو دسترسی داشته باشند اضافه کرد:۱۳۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در کشور وجود دارد که بیش از ۷۰ شبکه آن مربوط به استان‌ها است.

ایسنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.