تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395 - 1:39
کد خبر : 4016

نوبخت:راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان دولت یازدهم افتتاح می‌شود

نوبخت:راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان دولت یازدهم افتتاح می‌شود

جارستان-سخنگوی دولت گفت: راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد. محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار در این شهرستان با اشاره به وضعیت ساخت راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت اظهار کرد: راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد. وی

جارستان-سخنگوی دولت گفت: راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار در این شهرستان با اشاره به وضعیت ساخت راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت اظهار کرد: راه‌آهن قزوین‌ ـ‌ رشت قبل از پایان فعالیت دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی باقی‌مانده آزادراه قزوین‌ ـ‌ رشت را از کارهای عمده دولت عنوان کرد و افزود: در این آزادراه به طول سه کیلومتر در کوه‌های منجیل حفاری صورت گرفته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۱۱ سد لاستیکی گیلان در حال احداث است، افزود: درباره وضعیت سد شفارود نیز سازمان برنامه و بودجه داور بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو بوده و به نفع سد شفارود اقدام کردیم.

وی درباره وضعیت رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این دو رودخانه اختصاص داده شد و از نظر تأمین اعتبار این رودخانه‌ها و نجات آنها از آلودگی از چیزی فروگذار نمی‌کنیم.

نوبخت آبرسانی به روستاهای آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر را جزو برنامه‌های دولت عنوان کرد و گفت: اتمام کتابخانه مرکزی رشت و پرداخت مطالبات صیادان و ساماندهی پره‌های صیادی نیز جزو برنامه‌های ماست.

وی با اشاره به زیرساخت‌های منطقه آزاد انزلی یادآور شد: توسعه‌ زیرساخت‌های بندر کاسپین و اسکله منطقه آزاد قابل مشاهده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به ساخت و تکمیل اسکله منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و متذکر شد: مجتمع بندری کاسپین ظرفیتی برای توسعه مبادلات تجاری بوده و این منطقه می‌تواند در ارتباط مستقیم با روسیه و حاشیه‌نشینان دریای خزر دستاورد‌های خوبی را فراهم کند.

وی از بهره‌مندی ۳ هزار واحد تولیدی از تسهیلات دولتی به منظور آغاز به‌کار دوباره این واحدها خبر داد و تصریح کرد: سیاست دولت پرداخت تسهیلات به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد غیر فعال تا پایان امسال بوده که تاکنون بسیاری از واحدها از تسهیلات استفاده کرده‌اند که تعدادی در گیلان بوده است.

به گفته نوبخت، در حوزه عمران و آبادانی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری در گیلان سرمایه‌گذاری می‌شود.

فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.