تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1395 - 1:18
کد خبر : 3999

گیلان رتبه دوم کشور را در فعالیت روزنامه‌ها دارد

گیلان رتبه دوم کشور را در فعالیت روزنامه‌ها دارد

جارستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلان با دارا بودن ۹ روزنامه رتبه دوم کشوری را در فعالیت روزنامه‌ها دارد. به گزارش جارستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، ظهر پنج شنبه ٢۵ شهریور ٩۵ در دوره آموزشی خبرنگاری طرح ولایت بسیج رسانه استان گیلان که

جارستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلان با دارا بودن ۹ روزنامه رتبه دوم کشوری را در فعالیت روزنامه‌ها دارد.

به گزارش جارستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، ظهر پنج شنبه ٢۵ شهریور ٩۵ در دوره آموزشی خبرنگاری طرح ولایت بسیج رسانه استان گیلان که در مجتمع یاس رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه در گیلان ٢۴٣ مطبوعات مجوزدار فعالیت می‌کنند اظهار داشت: گیلان دومین استان برتر کشور در فعالیت روزنامه است.

وی با اشاره به اینکه ٩ روزنامه رسمی در گیلان فعالیت می‌کنند افزود: گیلان در خصوص مساحت کوچک‌ترین استان کشور محسوب می‌شود اما در خصوص فرهنگ، استان گیلان سرای اهل قلم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌های گیلان در سطح ملی و بین المللی سرآمد هستند خاطرنشان کرد: گیلان در مقوله فرهنگ و رسانه کارنامه درخشانی را در تاریخ دارد.

فاضلی با اشاره به حساسیت کار خبر، خبزنگار و رسانه تصریح کرد: درک زبان و زمان در عاملیت خبررسانی از ضرورت کار یک خبرنگار است.

وی با اشاره به اینکه عدم درک زبان و زمان موجب از دست دادن فراگیری و مخاطب در یک رسانه می‌شود تصریح کرد: جامعه به‌دنبال حقیقت است و توجه به این مقوله لازمه رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه گاهی یک خبر به گونه‌ای منتشر می‌شود که خبر کذب جای حقیقت را می‌گیرد خاطرنشان کرد: نوشتن خبر رسالت بزرگی است که در آن قضاوت جایگاهی ندارد.

فاضلی با اشاره به اینکه خبرنگار باید به چگونگی نوشتن و چگونگی گفتن خبر مسلط باشد افزود: خبرنگار ناگزیر است برای جذب مخاطب به شیوه درست از کلمات بهینه استفاده کند.

وی خبرنگار را یک هنرمند واقعی عنوان کرد و افزود: نقد و واکاوی، درستی و نادرستی جامعه را نمایان می‌کند و جامعه‌ای که نقد در آن نباشد به مرور زمان به یک مرداب تبدیل می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.