تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 14:51
کد خبر : 3957

“فروشنده” نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۷ شد

“فروشنده” نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۷ شد

جارستان-فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شد. هیات انتخاب کننده نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۷ بعد از بحث و بررسی  فیلم سینمایی فروشنده  به کارگردانی اصغر فرهادی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار انتخاب کرد. این هیات فیلم فروشنده را از میان پنج

جارستان-فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شد.

هیات انتخاب کننده نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۷ بعد از بحث و بررسی  فیلم سینمایی فروشنده  به کارگردانی اصغر فرهادی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار انتخاب کرد.

این هیات فیلم فروشنده را از میان پنج فیلم «ایستاده در غبار» (محمدحسین مهدویان)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده) انتخاب کرده است

پوران درخشنده، محمد بزرگ نیا، محمد حیدری، سعید عقیقی، امیرحسین علم‌الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری عضو این هیات هستند.

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی اعلام کرد: پس از بحث‌های همه‌جانبه و بررسی‌های تکمیلی در خصوص پنج فیلمی که در فهرست کوتاه دوم قید شده بود، این هیات با اکثریت قوی آرا، فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی را برای معرفی به فرهنگستان و رقابت از سوی کشورمان در رشته بهترین فیلم خارجی زبان برگزید.

اسفندیاری افزود: اعضای هیات ضمن تشکر از سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما که در تعاملی مطلوب هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری جلسات انجام داده‌اند، امید دارند فیلم برگزیده با اتکا به پشتیبانی کلیه مراکز تاثیرگذار فرهنگی کشور، ظرفیت‌های سینمای ایران را در این رقابت بزرگ جهانی به خوبی نمایندگی کند.

ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.