تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1395 - 18:30
کد خبر : 3906

فروش پنج میلیاردی در دو هفته رکورد شکنی‌های پی‌درپی «فروشنده»

فروش پنج میلیاردی در دو هفته رکورد شکنی‌های پی‌درپی «فروشنده»

جارستان-فیلم سینمایی «فروشنده» اصغر فرهادی در حال شکستن رکوردهای فروش سینمای ایران است. هفتمین اثر اصغر فرهادی با گذشت از مرز پنج میلیارد تومان فروش در دو هفته ضمن اینکه تبدیل به پرفروش‌ترین اثر این کارگردان شده، رکورد سریع ترین زمان رسیدن به فروش پنج میلیاردی را هم شکسته است، این در حالی است که

جارستان-فیلم سینمایی «فروشنده» اصغر فرهادی در حال شکستن رکوردهای فروش سینمای ایران است. هفتمین اثر اصغر فرهادی با گذشت از مرز پنج میلیارد تومان فروش در دو هفته ضمن اینکه تبدیل به پرفروش‌ترین اثر این کارگردان شده، رکورد سریع ترین زمان رسیدن به فروش پنج میلیاردی را هم شکسته است، این در حالی است که فیلم فرهادی در گروه آزاد اکران شده و با اینکه پرفروش‌ترین اثر این روزهای سینمای ایران است اما از به جز یکی دو سالن از در اختیار داشتن سالن‌های متعلق به حوزه هنری محروم است.

فیلم «فروشنده» در حال حاضر ۱۰۱ سالن در اختیار دارد و فروش هفته گذشته آن نسبت به فیلم «ناردون» که ۱۱۸ سالن در اختیار دارد تقریبا چهار برابر است. این فیلم با گذشته ۱۵ روز از آغاز اکران به طور متوسط روزی ۳۳۰ میلیون تومان فروخته که رکوردی تکرار نشدنی در سینمای ایران است. مخاطبان این فیلم از پنج شنبه گذشته تا امروز نزدیک به دو میلیارد تومان بلیت برای تماشای آن را خریده‌اند.

نکته جالب توجه اینجاست که به جز سه روز ابتدایی که قیمت بلیط های این فیلم به شکل متغیر در برخی پردیس ها بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بود باقی این فروش با همان قیمت مصوب ۱۰ هزار تومان به دست آمده تا اثر چندانی از نقد به فروش این فیلم با اتکا به این نکته که بلیط هایش گران تر بوده نماند.

«فروشنده» که جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد کن ۲۰۱۶ را به دست آورده داستان زندگی عماد و رعنا دو بازیگر تئاتر است که پس از نقل مکان به خانه جدید دچار یک اتفاق هولناک می شوند که زندگی آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی و احترام برومند بازیگران اصلی این فیلم هستند.

منبع: آی سینما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.