تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1395 - 14:48
کد خبر : 3885

عجیب ترین اتفاق المپیک رخ داد

عجیب ترین اتفاق المپیک رخ داد

جارستان- با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ هر چهار نفر اول وزن ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن، سعید محمدپور وزنه بردار کشورمان به یک مدال طلای عجیب و دیر هنگام دست یافت. او در المپیک لندن پنجم شده بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کمیته بین المللی المپیک رسما اعلام

جارستان- با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش دوپینگ هر چهار نفر اول وزن ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن، سعید محمدپور وزنه بردار کشورمان به یک مدال طلای عجیب و دیر هنگام دست یافت. او در المپیک لندن پنجم شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کمیته بین المللی المپیک رسما اعلام کرد با بررسی نمونه های مجدد به جا مانده از دسته ۹۴ کیلوگرم بازی های المپیک لندن، برای آنها محرز شده است ۴ ورزشکار نخست این رقابت ها دوپینگی بوده اند و مدال طلا را نفر پنجم این مسابقات بر سینه می اندازد. پنفر پنجم این دسته کسی نیست غیر از سعید محمدپور از ایران.

پسر محجوب اردبیلی که در ۲۰ سالگی در لندن می توانست طلا بگیرد اما قربانی یکی از ناسالم ترین رقابت های تاریخ المپیک شد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری که برایش نمایش غیر واقعی ایلیا ایلین مهم بود، در آن شب ایستاد و رکوردشکنی های این قهرمان قزاقستانی را برجسته کرد. به این ترتیب نفر هفتم این رقابت ها یعنی ورزشکار کره جنوبی مدال نقره می گیرد و بعد از او هم ورزشکاری از لهستان یعنی زیلکفسکی مدال برنز را از آن خود کرده. به اعتقاد کارشناسان این بی شک ناپاکترین رقابت المپیکی تاریخ بوده است.

با این وجود مدال طلای سعید، بهترین تورنمنت تاریخ المپیکی ایران را کامل تر می کند. ایران با احتساب این طلا با ۵ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز بالاتر از کوبا و نیوزیلند در رده ۱۵ دنیا می ایستد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.