تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 23:50
کد خبر : 3743

شیمون پرز سکته کرد

شیمون پرز سکته کرد

جارستان- رئیس سابق رژیم صهیونیستی به علت سکته مغزی به بیمارستان منتقل شد. به گزارش ایسنا، منابع اسرائیلی گزارش داده‌اند، شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی پس از سکته، بلافاصله به مرکز درمانی شیبا در خارج از تل‌آویو منتقل شده و اکنون تحت مداوا قرار دارد. شیمون(شمعون) پرز در دوم اوت سال ۱۹۲۳ میلادی (۱۳۰۲

جارستان- رئیس سابق رژیم صهیونیستی به علت سکته مغزی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش ایسنا، منابع اسرائیلی گزارش داده‌اند، شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی پس از سکته، بلافاصله به مرکز درمانی شیبا در خارج از تل‌آویو منتقل شده و اکنون تحت مداوا قرار دارد.

شیمون(شمعون) پرز در دوم اوت سال ۱۹۲۳ میلادی (۱۳۰۲ ش) در لهستان به دنیا آمد. وی برنده جایزه صلح نوبل و نهمین رئیس جمهور رژیم اشغالگر قدس است.

او تاکنون سمت‌های مهمی در کابینه های اسرائیل داشته‌است و از مهم‌ترین چهره‌های حزب کادیما می‌باشد. وی پس از پیروزی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اسرائیل که در پارلمان برگزار شد، و به دنبال کنار رفتن دو رقیبش در حمایت از پرز، رئیس جمهور اسرائیل شد. بخش اعظم زندگی سیاسی پرز در جریان انتخاباتهای اسرائیل بوده و در طول دهه‌های گذشته شکست‌های انتخاباتی را نیز پشت سر گذاشته‌است.

او در دهه ۷۰ به عنوان مسئول دولت موقت و دو بار در دهه ۸۰ به عنوان رئیس دوره‌ای با اسحاق شامیر، خدمت کرده‌است. پرز در دهه ۹۰ پس از ترور اسحاق رابین به عنوان نخست‌وزیر فعالیت کرد.

شیمون پرز ، ۲۴ ژانویه ۲۰۱۶ برای دومین بار سکته قلبی کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.