تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 14:47
کد خبر : 3724

۵ هزار و پانصد تماس مزاحمتی با ۱۱۰

۵ هزار و پانصد تماس مزاحمتی با ۱۱۰

جارستان- رئیس پلیس مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گیلان از برقراری ۳۵۹ هزار و ۶۲۴ تماس در استان طی ۵ ماه و ۲۰ روز گذشته خبر داد. به گزارش فارس ، سید محمدحسینی‌مقدم در نشست خبری با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اظهار کرد: فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از ۲۰ مهر ماه سال ۷۹ فعالیت خود

جارستان- رئیس پلیس مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گیلان از برقراری ۳۵۹ هزار و ۶۲۴ تماس در استان طی ۵ ماه و ۲۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش فارس ، سید محمدحسینی‌مقدم در نشست خبری با اشاره به فعالیت مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اظهار کرد: فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از ۲۰ مهر ماه سال ۷۹ فعالیت خود را در ۳۰۰ شهر کشور آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شعار نیروی انتظامی مردم‌محوری و پلیس جامعه‌محور است، افزود: پلیس باید احساس امنیت و در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری خدمات خود را افزایش دهد.

معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: در فوریت‌های پلیسی کارگاه اپراتور و کارگاه ابلاغ ماموریت‌های ۱۱۰ فعالیت دارند که پس از تماس‌های شهروندان ماموریت‌ را به واحدهای مورد نظر ابلاغ می‌کنند.

وی فعالیت پلیس ۱۱۰ را فرآیند دریافت و توزیع ماموریت دانست و تصریح کرد: نتیجه ماموریت‌ها به اپراتور ابلاغ می‌شود.

حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه سه مورد تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار می‌شود، افزود: تماس عملیاتی، مشاوره و راهنمایی و تماس غیر قابل رسیدگی و مزاحمت است که با توجه به تکنولوژی روز می‌توانیم به‌را‌حتی تماس‌های مزاحم را از طریق تلفن‌های ثابت و همراه ردیابی کنیم.

وی زمان رسیدن پلیس ۱۱۰ به محل حادثه در تماس‌های فوریتی را ۹ تا ۱۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: در حوادث غیرفوریتی زمان رسیدن ۳۰ دقیقه است.

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گیلان هدف از ایجاد این سیستم را رضایت‌مندی مردم دانست و ادامه داد: در مرکز فرماندهی و کنترل ماموریت‌ها ابلاغ و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شده و به کارکنان ابلاغ می‌شود.

وی عدم آشنایی مردم با فعالیت پلیس ۱۱۰ را از مشکلات این مرکز عنوان کرد و گفت: مردم برای هر مسائلی با ۱۱۰ تماس می‌گیرند که در برخی مواقع پلیس را از ماموریت‌های اصلی خود باز می‌دارد.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه مخاطبان از پلیس انتظار دارند در مدت کمتر از ۵ دقیقه پس از تماس آنها سر صحنه مورد نظر حضور یابند، افزود: برای بحث فوریتی ۱۵ دقیقه وقت گذاشته شده و سرقت در حین انجام جزو مصادیق فوریتی پلیس ۱۱۰ است.

وی مزاحمت‌های تلفنی با ۱۱۰ را امسال با کاهش عنوان کرد و یادآور شد: اختلافات ملکی، مالک و موجر، پارک خودرو در مقابل منازل مردم و… جزو راهنمایی و ارشاد بوده و پلیس زمانی سر صحنه حاضر می‌شود که درگیری رخ دهد و اختلافات خانوادگی جزو مصادیق حضوری پلیس ۱۱۰ نیست.

رئیس پلیس مرکز فوریت‌های ۱۱۰ حضور ماموران این مرکز در برخی صحنه‌ها را موجب هدر رفتن وقت دانست و خاطرنشان کرد: برخی تماس‌های مردمی مربوط به حوزه ماموریتی پلیس ۱۱۰ نیست.

وی برخی تماس‌های مردمی را در حوزه‌های برق، آب، گاز و… با پلیس ۱۱۰ ذکر کرد و گفت: این اداره‌ها دارای شماره‌های سه رقمی هستند و شهروندان می‌توانند با آنها تماس بگیرند.

حسینی‌مقدم سد معبر را از مشکلات پلیس ۱۱۰ در تماس‌های مردمی عنوان کرد و افزود: گاهی برای پارک خودرو در مقابل یک شهروند با ۱۱۰ تماس گرفته می‌شود و انتظار دارد پلیس سریع حاضر شود و با جرثقیل خودروی پارک شده را منتقل کند.

وی با بیان اینکه حضور پلیس ۱۱۰ در چنین مواردی همراه با اعمال قانون برای فرد خاطی است، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با پارک خودرو در مقابل منازل و یا محل کسب و کار از ایجاد مزاحمت خودداری کنند.

معاون عملیاتی فرمانده انتظامی گیلان به سد معبر برخی تصادفات خسارتی خودروها اشاره کرد و گفت: در تصادفات با خسارت‌های ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیاز به تماس با ۱۱۰ و حضور پلیس و انجام کروکی نیست و دو طرف در صورتی که قبول کنند مقصر هستند می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و خسارت بگیرند.

وی از برقراری تماس ۳۵۹ هزار و ۶۲۴ تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ گیلان در ۵ ماه و ۲۰ روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۱۶ هزار و ۱۹۲ تماس منجر به عملیات شد و پلیس سر صحنه رفت.

حسینی‌مقدم از مقدار تماس‌های مذکور، ۱۳۷ هزار و ۱۵۱ تماس را بررسی اطلاعات و راهنمایی و ارشاد و ۵ هزار و ۵۸۱ تماس نیز مزاحمتی عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.