تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1397 - 19:48
کد خبر : 36909

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان؛ ایجاد موزه از ملزومات هر شهرستان است

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان؛ ایجاد موزه از ملزومات هر شهرستان است

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری استان با حضور سید محمد احمدی معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع استانداری گیلان ، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، یونس محمودی فرماندار املش و اعضاء کارگروه در محل فرمانداری شهرستان

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری استان با حضور سید محمد احمدی معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع استانداری گیلان ، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، یونس محمودی فرماندار املش و اعضاء کارگروه در محل فرمانداری شهرستان املش برگزار شد.
شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در این نشست گفت ؛ ایجاد موزه در هر شهرستان ، حق مردم این استان است و شهرستان املش با قدمت تاریخی و باستانی که از آن یاد میشود از این موضوع استثناء نیست.
امیرانتخابی گفت : ایجاد موزه املش در دستور کار اداره کل گیلان بوده و به زودی مقدمات آن در شهرستان اجرایی میگردد.
وی با اذعان بر نقش محوری موزه ها در معرفی میراث تاریخی و فرهنگی هر منطقه و همچنین توسعه پایدار گردشکری ، افزود با ایجاد هر موزه تخصصی، فرصت مطلوب دیگری به اولویتهای سرمایه گذاری یک منطقه افزون می گردد و این موضوع قطعاً بر توسعه اقتصاد و اشتغال استان موثر خواهد بود.
وی ادامه داد ؛ ماهیت صنعت گردشگری در کشور ، ماهیت فرهنگی دارد و سوق دادن تاسیس موزه در شهرستان املش که قسمت عمده ای از مکشوفات باستانی گیلان را شامل میشود شایسته مردمان این سامان است و مسئولان از این فرصت در راستای رونق و توسعه گردشگری شهرستان استفاده کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت : با پیگیریهای صورت گفته بخشی از زمین های منطقه لگموج در شهرستان املش در تملک این سازمان قرار گفته و با پیش بینی اعتبارات لازم از محل منابع ملی و استانی شاهد ایجاد سایت موزه باستان شناسی در شهرستان املش خواهیم بود.
امیرانتخابی گفت با توجه به حساسیتهای شهرستان در امر میراث فرهنگی ، صدور مجوزهای لازم در راستای عملیات نجات بخشی به منظور آزاد سازی منطقه جهت ایجاد بنای ساختمان موزه و اداری از اقدامات اولیه این اداره کل جهت ایجاد موزه خواهد بود.
منطقه باستانی لگموج در شهرستان املش به شماره ۲۰۴۴۷ مورخ ۸۶/۱۰/۱۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.