تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 5:14
کد خبر : 3661

آیت‌الله علم‌الهدی: معاهده FATF کاپیتولاسیون بانکی است

آیت‌الله علم‌الهدی: معاهده FATF کاپیتولاسیون بانکی است

جارستان-امام جمعه مشهد گفت: معاهده FATF یک «کاپیتولاسیون بانکی» است که ما گرفتار آن شدیم. به گزارش جارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید قربان با تأکید بر اهمیت شیطان‌شناسی و شیطان‌ستیزی، عنوان کرد: این‌که رمی از جمره عقبه شروع می‌شود به خاطر این است

جارستان-امام جمعه مشهد گفت: معاهده FATF یک «کاپیتولاسیون بانکی» است که ما گرفتار آن شدیم.

به گزارش جارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید قربان با تأکید بر اهمیت شیطان‌شناسی و شیطان‌ستیزی، عنوان کرد: این‌که رمی از جمره عقبه شروع می‌شود به خاطر این است که در شیطان شناسی، شناخت شیطان بزرگ برای ما مهم است و بعد از شناخت شیطان بزرگ باید به سراغ اذناب شیطان بزرگ رفت.
وی خاطرنشان کرد: امام بزرگوار ما در یکی از آموزه‌های کراماتی‌اش در این انقلاب، جمره عقبه زندگی اجتماعی ما و شیطان بزرگ دنیای امروز را به ما معرفی کرد، شیطان شناسی ما را امام انجام داد اما شیطان ستیزی که رمی جمره در زندگانی‌مان است را باید خودمان انجام دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امام شیطان بزرگ را به ما معرفی کرد، شما جمره اولا و وسطا را بعد از شناخت جمره عقبه می‌شناسید یعنی وقتی به سمت جمره عقبه رفتید، جمره اولا و وسطی شناخته می‌شود، وقتی شیطان بزرگ را شناختیم، در جهت و راه شیطان بزرگ، شیاطین بزرگ و اذناب شیطان را در زندگانی خود می‌شناسیم و ما این شیطان شناسی و شیطان ستیزی را از امام آموختیم.
علم‌الهدی با اشاره به نقش مردم در شیطان‌ستیزی، تصریح کرد: امروز شما برادران و خواهران باید این واقعیت را در زندگانی سیاسی خودتان محقق کنید، شیطان بزرگ شناخته‌شده، شیطان ستیزی به‌وسیله شما برادران و خواهران صورت می‌گیرد. شیطنت شیطان این است که وقتی آدم‌ها به شیطان نزدیک شدند، بیشتر در دام شیطان می‌افتند، کاربرد شیطنت شیطان غالباً نسبت به آدم‌هایی است که به‌طرف شیطان بروند و به آن نزدیک شوند.
وی گفت: کسانی که از شیطان فاصله گرفتند و با شیطان دشمنی می‌کنند، شیطان جز دشمنی، عداوت و سرکوبی کار دیگری نسبت به آنان انجام نمی‌دهد و با مقاومت در برابر سرکوبی شیطان در مقابل او می‌ایستند و طعمه شیطنت شیطان قرار نمی‌گیرند.
امام جمعه مشهد، طعمه شیطان را کسانی دانست که به او نزدیک می‌شوند و اظهار کرد: اما نزدیک شدن به شیطان و رفتن به‌طرف شیطان باعث می‌شود که انسان طعمه شیطنت شیطان قرار بگیرد و شیطنت شیطان نسبت به کسانی که به او نزدیک می‌شوند کاربرد دارد.
وی به فشار مضاعف آمریکا بر کشور در سه سال اخیر اشاره و تصریح کرد: ما در این عمر سیاسی ۳۷ ساله این انقلاب و نظام در دو سه سال اخیر، دقیقاً این را تجربه کردیم، از اول مقام معظم رهبری فرمودند «آمریکا جنایت‌کار است، آمریکا خائن است، آمریکا شیطان است» لقب شیطان بزرگ را امام بزرگوار ما به آمریکا داد و رهبری هم فرمودند هر نوع نزدیک شدن و پیمان بستن با آمریکا، دشمنی بیشتر و عهدشکنی بالاتر از آمریکا هست.
علم الهدی افزود: ما دیدیدم، هرچند عزیزان ما به‌عنوان انجام یک خدمت جریان مذاکرات را انجام دادند، با اخلاص و صفا هم وارد این قضیه شدند اما خود نزدیک شدن و قرب به شیطان، ما را در دام شیطان انداخت، شیطنت شیطان برای ما کاربرد پیدا کرد، دو سال مذاکره کردن برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها؛ تحریم‌ها که لغو نشد، بر تحریم‌ها که اضافه شد، در طول تاریخ ۳۷ ساله این نظام ما، دشمنی‌هایی که آمریکا در طی این دو سال انجام داد، مطابق است با تمام دشمنی‌هایی که آمریکا در طول این نظام با ما انجام داده است.
وی، معاهده FATF را «کاپیتولاسیون بانکی» خواند و گفت: برادران، ما لااقل در داخل خودمان مسئله‌ای نداشتیم از نظر مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی؛ الآن همین مقدار به دشمن نزدیک شدن، ما را آن‌چنان در دام دشمن انداخته و با جریان FATF و  جریانی تحت عنوان پول‌شویی که در حقیقت سلطه آمریکا بر بانک‌های ما هست و یک «کاپیتولاسیون بانکی» است، گرفتار آن شدیم، ما را که از تحریم‌ها رها نکرده، دچار خود تحریمی نیز کرده است که خودمان، خودمان را تحریم کنیم.
امام جمعه مشهد با بیان این‌که خود تحریمی، توطئه دشمن برای ایجاد مقدمه جنگ داخلی است، تصریح کرد:  ۷۸ یا ۸۷ مورد هست در کشور که بر اساس این FATF باید از بانک‌های داخلی ایران تحریم بشوند؛ خود تحریمی مقدمه جنگ داخلی است، ببینید شیطنت شیطان چه می‌کند؛ برای یک ملت منسجم متحد یکپارچه وابسته به همی که در صف بنیان مرصوص در برابر استکبار ایستاده است و قدرت بنیان مرصوصش منطقه را تحت تأثیر قرارداده، توطئه کنند و به‌طرف جنگ داخلی پیش ببرند از طریق خود تحریمی.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم که یک عده از عزیزان ما انگار از راه امام استحاله شده‌اند و یادشان رفته آمریکا شیطان بزرگ است، یادشان رفته در جمره اولا و وسطا به‌عنوان شیطان شناسی، عربستان سعودی از اذناب قسم‌خورده و دست‌ساز آمریکا و انگلیس در این منطقه است.
علم‌الهدی بابیان این‌که نباید اذناب دشمن و سرمایه‌گذار خارجی را به‌عنوان نجات‌دهنده معرفی کرد، گفت: بردن مردم به‌طرف دروازه غرب و سرمایه‌دار خارجی را به‌عنوان نقطه نجات معرفی کردن، درست نیست.
وی گفت: نزدیکی به شیطان، کاربرد شیطنت شیطان را در زندگی ما زیاد می‌کند و ما را بیشتر به دام شیطان می‌اندازد، برادران و خواهران، این عید ما، روزی است که ما جمره‌ی عقبه را رمی کنیم، شیطان ستیزی، آمریکاستیزی و استکبارستیزی را به‌عنوان یک عمل عبادی تحت عنوان راهبرد سیاسی در زندگی خودمان بکار بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.