تاریخ انتشار : جمعه 6 مهر 1397 - 13:37
کد خبر : 36597

اصحاب آدینه

اصحاب آدینه

جارستان:با پیروزی دولت حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲،حزب اعتدال و توسعه تا حدودی در مناسبات سیاسی کشور و به ویژه در استان گیلان به شکل محسوسی نقش آفرینی نمود.بسیاری از عزل و نصب ها ،سیاست گذاری ها و …محصول لابی و پیگیری اعضای اصلی این حزب در سطح کشور چون واعظی ،نوبخت،بانک،ترکان بود

جارستان:با پیروزی دولت حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲،حزب اعتدال و توسعه تا حدودی در مناسبات سیاسی کشور و به ویژه در استان گیلان به شکل محسوسی نقش آفرینی نمود.بسیاری از عزل و نصب ها ،سیاست گذاری ها و …محصول لابی و پیگیری اعضای اصلی این حزب در سطح کشور چون واعظی ،نوبخت،بانک،ترکان بود و در گیلان نیز این قاعده به نحو پررنگتری جاری!
هضم حضور این حزب در معادلات استانی و کشوری به دلیل حضور حسن روحانی در زمره موسسین” اعتدال و توسعه “چندان سخت نبود و تا حدودی طبیعی.اما در گیلان مثل همیشه با مرور زمان اتفاقات دیگری رقم خورد!
پس از انتخابات اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی (به شکل جدی تر) جلساتی تحت عنوان “اصحاب آدینه” در اولین جمعه هر ماه به میزبانی غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار میشود که در واقع نقشی کلیدی در معادلات سیاسی واداری استان ایفا مینماید.
جلساتی که رفته رفته جمع آن تکمیل تر شد و بیشتر ترکیب باب میل جعفرزاده ، جمعی که از دوستان او اعم از برخی از اصلاح طلبان حزبی و مدیران تکنو کرات حلقه نوبخت و البته روسای حزب اعتدال و توسعه در آن حضور دارند.
مذاکرات این جمع ظاهرا هیچگاه رسانه ای نشده و فارغ از بقای برخی افراد تاثیرگذار در آن تاکنون ،عده ای نیز به دلیل ساختار این نشست و خط دهی های موجود از ادامه شرکت در آن امتناع کردند.
جالب است که جز نوبخت معاون رییس جمهور ،مطصفی سالاری استاندار گیلان نیز به شکل مرتب در این جلسات جهت توضیح دعوت میگردد و در پی این دعوت ها کمیته غیررسمی انتصابات استان نیز تشکیل گردید که وظیفه اش معرفی افراد جهت تصدی مناصب به استاندار میباشد.
شاید این جمع را باید مسبب اصلی ضعف احزاب اصلاح طلب در این سالها،کم فروغی اعتدال و توسعه در مناسبات استان وعامل اصلی خط دهی به افکار مدیریتی سالاری و سعادتی در استانداری گیلان دانست.
نقش پررنگ مدیریتی یکی از نمایندگان مجلس در این جمع و همراهی چند چهره دیگر با او عملا عنوان “پدر خواندگی” را مناسب این فضا میداند.فضایی که نه به شکل جمعی بلکه بر مبنای ” نظر فردی” همان پدرخوانده ،نقطه آمال مدیریتی استان و خط دهی به استاندار غیر بومی محسوب میشود وعمده افراد حاضر در آن تنهااز نقش مشروعیت بخشی به این جمع و بدون قدرت تصمیم گیری در آن برخوردارند.
در خصوص” اصحاب آدینه” با شما بیشتر خواهیم گفت…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.