تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 15:38
کد خبر : 36442

لزوم حمایت از هیات‌های مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی در شهر

لزوم حمایت از هیات‌های مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی در شهر

رئیس شورای اسلامی شهر بر لزوم آمادگی مناطق و سازمان های شهرداری در سیاهپوش نمودن شهر و همکاری با عزاداران حسینی تاکید کرد.

 

سید امیر حسین علوی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورا حسینی، خطاب به مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری یادآور شد: همکاری با هیات های عزاداری و سیاهپوش کردن میادین و معابر ضروری است.

رییس شورا با تاکید بر نقش هیات های مذهبی در ایجاد فضای متناسب با این ایام خاص اظهار داشت: در فرهنگ رشت از دیرباز عزاداری در مساجد و هیئت های مذهبی توسط اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان برپا میشود و هیات های عزاداری سیدالشهدا کانون برگزاری و حفظ فرهنگ عاشورایی در رشت میباشند. لذا وظیفه مدیریت شهری و مسئولین در راستای گسترش فرهنگ حسینی حمایت همه جانبه از هیات های مذهبی میباشد.

وی همچنین از مدیران مناطق خواست تا در نواحی و محلات واقع در مناطق پنجگانه، نسبت به آماده سازی فضای شهری در ایام پیش رو اقدام نمایند.

علوی، ضمن گرامی داشت یاد و فعالیت های فرهنگی عزت الله صمصام و خاندان وی در اشاعه هنر تعزیه تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با دعوت از گروه های هنری بویژه هنرمندان فعال در عرصه تعزیه در ترویج این هنر آیینی تلاش نموده و برنامه های تئاتری شبانگاهی سازمان فرهنگی را به نمایش های متناسب با ایام عزاداری محرم و صفر اختصاص دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.