تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 19:20
کد خبر : 3635

امام جمعه موقت رشت:جلوگیری از حج گناه کبیره است

امام جمعه موقت رشت:جلوگیری از حج گناه کبیره است

جارستان-امام جمعه موقت رشت گفت: کسانی که جلوی حج واجب مسلمانان را گرفته‌اند مرتکب گناه کبیره شده‌اند. حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در این شهر با تبریک این عید اظهار کرد: از آیت‌الله قربانی تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کرد تا امروز در خدمت نمازگزاران باشم. وی حج

جارستان-امام جمعه موقت رشت گفت: کسانی که جلوی حج واجب مسلمانان را گرفته‌اند مرتکب گناه کبیره شده‌اند.

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در این شهر با تبریک این عید اظهار کرد: از آیت‌الله قربانی تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کرد تا امروز در خدمت نمازگزاران باشم.

وی حج را بنابر فتوای علمای شیعه و سنی عملی واجبی دانست و افزود: حج از ضرورت‌های دین بوده و حج و عمره در مدت عمر یک مرتبه بر مسلمانان واجب است.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان حج و عمره را دو فریضه واجب خواند و تصریح کرد: افرادی که جلوی حاجیان را بگیرند  مرتکب گناه کبیره شده‌اند.

وی ادامه داد: در روز قیامت از تمام نعمت‌های خداوند پرسش می‌شود مگر آنچه را که انسان در جنگ و حج هزینه کند و از اینها پرسش نمی‌شود.

حجازی خرج کردن در راه حج را یک‌هزار برابر بالاتر از انجام امور خیریه دانست و گفت: نگاه کردن به خانه کعبه عبادت است.

وی با اشاره به اینکه طواف اطراف کعبه ۱۲۰ ثواب دارد، تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمود ثواب حج واجب بهشت و حج عمره کفاره گناهان است.

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه در جامعه سه تفکر درباره حج وجود دارد، افزود: نخست آن که هزینه حج را برای مردم نیازمند صرف کنیم و تفکر دوم اینکه برخی اعتقاد دارند به هر قیمتی به حج برویم حتی اگر ذلیل شویم و تفکر سوم نیز می‌گوید رفتن به حج باید با عزت باشد.

وی یادآور شد: اگر زمانی مردم به دلیل نداشتن امکانات نتوانستند به حج بروند بر رهبر مسلمانان واجب است مردم را به حج بفرستد و هزینه آن را بپردازد.

حجازی با بیان اینکه تا زمانی که خانه کعبه وجود دارد دین نیز پابرجاست، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند مردم به خانه کعبه نروند و در این راه آنها را می‌کشد.

وی تصریح کرد: اگر دشمن به صراحت اعلام کند قرآن را از بین ببرید و خانه کعبه را خراب کنید هیچ مسلمانی قبول نمی‌کند.

آل‌سعود به دنبال اجرای نقشه دشمنان درباره کعبه است

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان با تأکید بر اینکه آل‌سعود لیاقت اداره خانه کعبه را ندارد، اظهار کرد: آل‌سعود به دنبال اجرای نقشه دشمنان است.

وی افزود: امام(ره) در دوران دفاع مقدس  برای شهادت حاجیان فرمودند اگر با صدام کنار بیاییم با آل‌سعود کنار نمی‌آییم، خداوند آل‌سعود را ذلیل کند.

حجازی درباره قربانی کردن گفت: قربانی کردن مستحب موکد بوده و افرادی که توانایی مالی دارند باید آن را انجام دهند ضمن اینکه نخستین قطره خونی که از قربانی بر زمین می‌ریزد گناه فردی که قربانی کرده آمرزیده می‌شود.

امام جمعه موقت رشت درباره مرگ حاجیان در مکه، بیان کرد: افرادی که در حج بمیرند از جایگاه ویژه‌ای در روز قیامت برخوردار بوده و از وحشت روز قیامت در امان هستند.

وی متذکر شد: حاجیان با لب تشنه به شهادت رسیدند و در روز قیامت در حالی که لبیک می‌گویند محشور می‌شوند.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.