تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 19:18
کد خبر : 3628

آستارا-انتقال ۲۲ زندانی محبوس در زندان‌های آذربایجان به ایران

آستارا-انتقال ۲۲ زندانی محبوس در زندان‌های آذربایجان به ایران

جارستان-۲۲ زندانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز آستارا به مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد. در چارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان و با تلاش و پیگیری‌های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، ظهر امروز تعدادی از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان برای ادامه محکومیت‌های

جارستان-۲۲ زندانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز آستارا به مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

در چارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان و با تلاش و پیگیری‌های مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، ظهر امروز تعدادی از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان برای ادامه محکومیت‌های خود به ایران منتقل شدند.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در جریان انتقال زندانیان مذکور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این بیست و چهارمین مرحله انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

سید ناصر میرجمالی افزود: ۲۲ نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در مرز آستارا تحویل مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گفته وی، زندانیان مبادله شده مذکور بلافاصله توسط یک دستگاه مینی‌بوس به اردوگاه حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل می‌شوند.

مسؤول گفت: زندانیان پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مربوطه می‌شوند.

مسؤول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه بیشتر زندانیان ایرانی در آذربایجان به جرایم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌اند، افزود: اکنون ۱۵۵ نفر از زندانیان جمهوری اسلامی ایران در زندان‌های جمهوری آذربایجان محبوس هستند.

میرجمالی گفت: با رایزنی‌های سفارت ایران در جمهوری آذربایجان مبادله زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان در دستور کار گرفته است.

وی آغاز مبادله زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را از سال ۷۸ عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به قوانین سختگیرانه دولت آذربایجان در برخورد با عاملان و مباشران مواد مخدر، به تمام هموطنانی که قصد سفر به جمهوری آذربایجان دارند توصیه می‌شود به منظور حفظ حرمت و شئون خود و خانواده و دوری از مجازات‌های سختگیرانه و حبس‌های طولانی مدت با آگاهی از قوانین و مقرارت داخلی دولت جمهوری آذربایجان اقدام به مسافرت کنند.

مسؤول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: مسافران از حمل بسته‌های ناشناخته توسط افراد ناشناس در هر شرایطی خودداری کنند.

به گفته وی، به همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به هر دلیل و با هر مقدار در جمهوری آذربایجان جرم محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، مبادله زندانیان مذکور با حضور مسؤول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان، رئیس اداره زندان آستارا، ماموران نیروی انتظامی، مرزبانی و جمعی از مسیولان مربوطه انجام شد.

خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.