تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 0:42
کد خبر : 36058

مراسم تجلیل از آزادگان شهرداری رشت

مراسم تجلیل از آزادگان شهرداری رشت

سه شنبه ۳۰ مرداد مراسم تجلیل از آزادگان شاغل در مجموعه شهرداری رشت با حضور رئیس و اعضای شورا ، سرپرست و جمعی از مدیران شهرداری در دفتر امور ایثارگران شهرداری برگزار گردید.

در این مراسم علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، محمد حسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی، فرهام زاهد، اسماعیل حاجیپور اعضای شورای شهر رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت و امیر ترومیده مدیر امور ایثارگران شهرداری رشت و پیام جعفری نیا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت حضور داشتند.

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با عرض تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: شما آزادگان مظهر صبر، استقامت و مایه مباهات نظام هستید.

وی تصریح کرد: خانواده های آزاده و ایثارگر سال ها سختی های زیادی را تحمل کردند و نباید زحمات آنان را فراموش کنیم.

سرپرست شهرداری رشت اذعان داشت: خواسته های آزادگان عزیز شهرداری رشت بسیار ناچیز است و بابت کوتاهی های انجام شده در حق آنان عذرخواهی می‌کنم.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با تجلیل از جایگاه آزادگان سرافراز دفاع مقدس بر لزوم حمایت از این قشر ارزشی شاغل در مجموعه شهرداری تاکید کرد و همکاری با این قهرمانان واقعی را برای خود افتخار دانست.

سید امیر حسین علوی اظهار داشت: در سه سال گذشته شورای شهر همواره پیگیر مطالبات ایثارگران و آزادگان مجموعه شهرداری بوده و هر طرح و یا ایده ای که از سوی دفتر ایثارگران مطرح گردید با موافقت و حمایت اعضای شورا روبرو شد، لیکن معتقدیم هنوز اقدامات مورد نظر و کافی در این حوزه انجام نشده است. وی با بیان این موضوع که حل مشکلات معیشتی این قشر ارزشمند از جامعه وظیفه ای بر متوجه همه مسئولین نظام میباشد، آزادگان شاغل در شهرداری را در زمینه اخذ تسهیلات هم تراز با مدیران دانست و از طرح های حمایتی شورای پنجم در مورد این طیف خبرداد.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان قهرمانان کشور هستند. وی همچنین آزادگان را پشتیبان اصلی و قهرمانان نظام و کشور عنوان کرد.

شیرزاد با اشاره به اینکه در زمان شورای چهارم نگاه به حوزه ایثارگران تغییر کرد و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد مطرح کرد: متاسفانه اقدامات انجام شده در زمان شورای پنجم به کندی انجام شده و موجب نگرانی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: با هرنگاه فکری اصل نظام خانواده های شهدا هستند و نباید زمینه ای برای سواستفاده دشمنان فراهم کنیم.

شیرزاد با تاکید براینکه دستورالعمل مصوب شده حوزه ایثارگران باید توسط شهرداری اجرایی شود اذعان داشت: اجازه نخواهم داد حقی از شما ایثارگران ضایع شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت بار دیگر به ضرورت اجرایی شدن دستور العمل ایثارگران تاکید کرد و گفت: مدیرانی که نمی توانند این دستورالعمل را اجرا کنند استعفا دهند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما کمرنگ شود.

اسماعیل حاجی پور، عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با تاکید براینکه نباید فقط سخن بگوییم اظهار داشت: باید وعده های داده شده عملی شود.

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت اضافه کاری آزادگان شهرداری و پرداخت تسهیلات مناسب به آنان شد.

فرهام زاهد نیز با اشاره به این موضوع که دوره دفاع مقدس شهروندان این شهر با اهدای قلک های فرزندان خود اقدام به حمایت از جبهه های جنگ و رزمندگان اسلام می کردند، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را عزیز مردم رشت دانست و مشکلات موجود در این حوزه را نتیجه عملکرد نامناسب برخی از مدیران دانست.

محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ابراز داشت: برای اینکه ارتباط میان شورای اسلامی و جامعه ایثارگران شهرداری برقرار باشد از مدیر امور ایثارگران شهرداری به عنوان مشاور در کمیسیون فرهنگی شورا بهره بردیم.

محمد حسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر عدم هزینه های بیهوده اظهار کرد: باید از ریخت و پاش بیهوده جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مردم ما اعضای شورا را انتخاب کردند تا به فریاد آنان برسیم و باید عمل انقلابی انجام دهیم و نباید تنها به حرف بسنده کنیم.

احمد رمضانپور نرگسی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم بیان کرد: از زمانی که نمایندگی مردم در مجلس را برعهده گرفتم در حوزه ارتباط با ایثارگران کوتاهی نکردم.

وی تصریح کرد: بسیاری از قوانین مصوب شده در ارتباط با حوزه ایثارگران در زمان مجلس ششم مصوب شد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ ماه در جبهه های جنگ حضور داشتم گفت: ای کاش شهید می شدم و این همه قدرت طلبی و… را در دنیا مشاهده نمی کردم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: متعلق به نظام هستم و با هیچ تهمتی از نظام، انقلاب و رهبری جدا نمی شوم.

امیر ترومیده مسئول دفتر امور ایثارگران شهرداری رشت با تبریک روز آزادگان به پرسنل آزاده شهرداری رشت و تقدیر از این افراد به خاطر جانفشانی های آنها در سالهای جنگ و اسارت از اعضای شورای شهر جهت حضور در این مراسم تشکر کرد.

وی با ذکر این مطلب که شهرداری رشت مفتخر است که بزرگترین مجموعه ایثارگران استان گیلان را با ۵۲۰ نفر در خود جای داده است، خواستار توجه ویژه به این عزیزان علی الخصوص آزادگان این مجموعه شد.

وی تخصیص تسهیلات، تخصیص ساعات واقعی اضافه کار که امروز برخی از این عزیزان آزاده از آن محرومند، اخذ مطالبات سالهای گذشته، توجه به ارتقای حقوق و مزایای آزادگان و ایثارگران بازنشسته، حل مشکلات مربوط به بیمه ایثارگران، اهدای کمک مصوب ازدواج فرزندان ایثارگران و توجه به وضعیت اشتغال فرزندان این عزیزان به عنوان مشکلات اصلی ارزشی ترین نیروهای جامعه دانست و خواستار برگزاری جلسات مستمر اعضای شورای شهر با پرسنل ایثارگر شهرداری و شنیدن مستقیم دغدغه های آنها و پیگیری مشکلات آنها شد.

در انتها، اعضای شورای شهر از آزادگان شاغل در مجموعه شهرداری تقدیر بعمل آوردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.