تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 3:48
کد خبر : 3597

باغ ۱۷هکتاری لاهیجان در حال بایر شدن است

باغ ۱۷هکتاری لاهیجان در حال بایر شدن است

جارستان-نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:باید جلوی بایر شدن باغ ها را بگیریم. آیت‌الله زین‌العابدین قربانی با بیان اینکه در لاهیجان یک باغ ۱۷ هکتاری به نام باغ کشاورزی وجود دارد که این مکان در نوع خود بی‌نظیر در حال بایر شدن است، گفت: هفت هکتار این باغ به چای اختصاص داشت و درختان با

جارستان-نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:باید جلوی بایر شدن باغ ها را بگیریم.


آیت‌الله زین‌العابدین قربانی با بیان اینکه در لاهیجان یک باغ ۱۷ هکتاری به نام باغ کشاورزی وجود دارد که این مکان در نوع خود بی‌نظیر در حال بایر شدن است، گفت: هفت هکتار این باغ به چای اختصاص داشت و درختان با ارزشی از قبیل: سرو، اوکالیپتوس، کافور و غیره دارد که الآن در حال از بین رفتن هستند.

وی افزود:در گذشته این باغ مرکز تحقیقات بود و نهال چای تولید می‌شد و بوته‌های چای سه متر در سه متر وجود داشت شنیدم آنها را اره کردند و از بین بردند.

آیت الله قربانی با اشاره به محصولات درختی این باغ و استخر و ماهیان موجود آن ادامه داد:با ورود فاضلاب خانگی به داخل باغ ضمن از بین رفتن ماهیان استخر مسیر ایاب و ذهاب نیز از حیز انتفاع ساقط کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تاکید کرد: باید این اماکن را احیا کرد و اگر بتوانیم باغی که از گذشته به ارث مانده احیا کنیم،خرسندی مردم را فراهم خواهیم کرد.

وی با تاکید به این مهم که باغ مذکور یک سرمایه ملی است، افزود: به سازمان چای می‌گوییم، می‌گوید مال ما نیست باید به مرکز تحقیقات بگویید، ما هم به مرکز تحقیقات دسترسی نداریم، باید این ثروت ملی را که دارای درختان ذی‌قیمت است و ارتفاع برخی به ۸۰ متر می‌رسد را احیا کرد.

آیت الله قربانی گفت: با توجه دولت چای امسال ۶۰ درصد افزایش داشت و روز به روز هم در حال افزایش است، اگر ما بتوانیم این مرکز تحقیقات را هم احیا کنیم چای وضعیت مضاعفی خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را باید در عمل پیاده کرد نه در حرف،درباره علت توجه بیش از حد خود به چای گفت: با توجه به اینکه چای به عنوان یک محصول استراتژیک در حال از بین رفتن بود من زیاد درباره‌اش صحبت کردم تا جایی‌که برخی می‌گویند من جز چای به چیز دیگری توجه ندارم، اگرچه من به همه محصولات کشاورزی توجه دارم ولی از آنجایی‌که در حال از بین رفتن بود تلاش کردم که به سرنوشت نوغانداری در گیلان مبتلا نشود.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.