تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1397 - 17:51
کد خبر : 35878

حمایت ضمنی جعفرزاده از پورناصرانی و عبداللهی/ توصیه صریح به شورانشینان: شهردار از بدنه شهرداری باشد!

حمایت ضمنی جعفرزاده از پورناصرانی و عبداللهی/ توصیه صریح به شورانشینان: شهردار از بدنه شهرداری باشد!

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار ضمن پاسخگویی به خبرنگاران طی مراسمی از اصحاب رسانه تجلیل کرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: حرفه خبرنگاری از سخترین کارهاست اما صنعت رسانه نیازمند جوانان است و کشورهای در حال توسعه نیازمند رسانه های

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار ضمن پاسخگویی به خبرنگاران طی مراسمی از اصحاب رسانه تجلیل کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: حرفه خبرنگاری از سخترین کارهاست اما صنعت رسانه نیازمند جوانان است و کشورهای در حال توسعه نیازمند رسانه های پویا هستند.

نماینده مردم شهرستان رشت با اشاره به تحولات بین المللی تصریح کرد: متاسفانه به برجام خیلی کم لطفی شده است. برجام اتفاقات خوبی را برای کشور به ارمغان آورده بود و همه ما شاهد این بودیم که با تصمیم ترامپ پریشان احوال و خارج شدن آمریکا از توافق برجام خسارتهایی به کشور وارد شد.

وی با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند که باید مجددا با آمریکا مذاکره شود، افزود: مذاکرات با امریکا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت زیرا آمریکا نشان داده بدعهد است و بر روی قول و قرار هایشان نمی‌توان اعتماد کرد.

جعفرزاده با بیان اینکه پیش‌شرط های آمریکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، افزود: آنها ۱۲ شرط به منظور زیر پا گذاشتن آرمانهای نظام و انقلاب برای ما گذاشتند که اصلا آنها را نخواهیم پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقاوت است، گفت: باید نهایت فرصت را از این تهدیدها ببریم و ساختارهای اقتصادی کشور را درست کنیم.

جعفرزاده ادامه داد: امریکا اتاق جنگ خود را در خزانه دارای برگزار می‌کند در حالی که اتاق جنگ ایران در بانک مرکزی تشکیل شده و این نشان می‌دهد که ما عقب هستیم.

وی ادامه داد: خبرنگاران روحیه مطالبه‌گری خودشان را افزایش دهند زیرا نقدهای سازنده می‌تواند راه گشا باشند.

نائب رئیس فراکسیون مستقلان با تاکید به اینکه در حال حاضر در عرصه بین المللی راهی جز مقاومت وجود ندارد، افزود: این مقاومت هم فقط مختص به مردم نیست و پیشگام در این امر دولت مردان و سه قوه باید باشد.

استاندار گیلان در حال کار کردن و تلاش است

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا جعفرزاده در ادامه به مشکلات استان پرداخت و افزود: بنده از اول با انتصاب استاندار غیر بومی مخالف بودم چون به دنبال استانداری بودیم که بومی باشد اما در نهایت وزارت کشور حکم دکتر سالاری را امضا کرد و اکنون همه ما وظیفه داریم که با این استاندار همگام شویم.

وی افزود: الحق و الانصاف استاندار گیلان در حال کار کردن و تلاش است و رسانه‌ها نیز باید به ایشان کمک کنند زیرا نتیجه این برنامه‌ها و همکاری‌ها به مردم بر می‌گردد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه ریشه عقب ماندگی‌های استان عدم همراهی است، افزود: وقتی حاکمیت تصمیمی می‌گیرد آن را بپذیریم و حمایت نماییم.

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه تعریف شده به استاندار ارائه شده است، اذعان کرد: استراتژی بر اساس توسعه محوری است و باید تلاش کنیم استان توسعه پیدا کند اگر همه ید واحد بشویم نتیجه بهتری می‌گیریم.

جعفرزاده در مورد راه آهن قزوین – رشت اظهار کرد: راه‌آهن از جمله پروژه‌هایی است که سبب توسعه یافتگی استان خواهد شد و این تلاش‌ها سبب می‌شود که در نوروز ۹۸ مسافر با ریل به گیلان سفر کند.

وی با بیان اینکه راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی و استارا مورد مطالبه ما است، گفت: این خط ریلی برای کل کشور است و نباید فقط بگویند که برای گیلان است.

جعفرزاده در ادامه به آزاد راه رشت قزوین نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت های قبل به این آزاد راه اجحاف شده است با مشارکت یکی ازبانکها هشت کیلومتر باقی مانده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده رشت با بیان اینکه در استان گیلان ۹ میلیارد متر معکب آب شیرین به دریا ریخته می‌شود، افزود: از ۱۱ سد لاستیکی که برای استان تعریف شده است تاکنون ۴ سد لاستیکی به بهره‌برداری رسیده و ۷ سد دیگر نیز در دست احداث است. با کمک این سدها می توان برای مناطق پایین دست آب رسانی به خوبی انجام شود.

از نصرتی گله دارم / شهردار آینده از بدنه شهرداری باشد

وی در مورد شهرداری رشت اظهار کرد: بنده از نصرتی بابت نوع رفتنش از شهرداری رشت گله مند هستم، کسی که شهردار می‌شود باید پای تعهدی که به شهر داده بایستد.

جعفرزاده خطاب به شورای شهر رشت گفت: درخواستی که شورا داریم این است کسی را برای شهرداری رشت انتخاب کنند که در حد قدمت شهر رشت و از بدنه شهرداری باشد و همچنین تضامینی بگیرند که با یک فرصت مناسب و بالاتر شهرداری را ترک نکند.

اختصاص ردیف بودجه برای تراموای شهر رشت / اعتبار رودخانه‌ها به گوشت قربانی تبدیل شد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا نماینده رشت با بیان اینکه هر نماینده‌ای در کمیسیون تلفیق می‌تواند پروژه ای به نام خود در بودجه عنوان کند، گفت: بنده از سهم خودم پروژه تراموای شهر رشت را معرفی کردم و این پروژه تصویب شد و در لایحه دولت نیز بیان شده و اکنون ۵ ماه از این موضوع می‌گذرد و اگر انجام نشود، قابل بازگشت نیست.

وی در مورد رودخانه های شهر رشت نیز گفت: برای این کار باید منابع مالی لازم را تامین کنیم. تاکنون دو بار برای رودخانه‌ها ۲۰۰ میلیارد اعتبارات دادند اما متاسفانه به گیلان که رسید به گوشت قربانی تبدیل شد.

جعفرزاده ایمن آبادی تأکید کرد: اگر شورا نمی‌تواند رودخانه‌ها را به سرانجام برساند، نمایندگان مردم در مجلس این کار را انجام دهند.

نماینده شهرستان رشت با بیان اینکه وجود یک گیلانی در بنده دولت برای استان فرصت است، افزود: اگر یک گیلانی در بدنه دولت در حال فعالیت است باید طوری عمل کنیم که سهم استان را به دو گیلانی برسانیم.

هر زمان که بتوانم به سپیدرود رشت و داماش گیلان کمک می‌کنم

وی در خصوص دو باشگاه سپیدرود رشت و داماش گیلان نیز گفت: بنده ه رزمان که بتوانم از لحاظ مالی به این دو تیم کمک می‌کنم اما هرگز در مورد امور داخلی این دو تیم دخالت نمی‌کنم.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین ادامه داد: برای سپیدرود رشت به دنبال اسپانسر هستیم ولی اینبار باید پول اسپانسر به هیات فوتبال واریز شود و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز نظارت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مالک اصلی باشگاه سپیدرود رشت هواداران این تیم هستند، گفت: بنده هر کمکی بتوانم به این باشگاه مردمی خواهم کرد.

اگر به انتخابات برگردیم بازهم از روحانی حمایت می‌کنم / هر هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه در مجلس نطق دارم 

جعفرزاده با اشاره به اینکه بنده در زمان انتخابات از دکتر روحانی حمایت کردم گفت: اگر بازهم به زمان انتخابات برگردیم بازهم بین همان ۴ کاندیدا از دکتر روحانی حمایت خواهم کرد اما این را مردم بدانند که بنده چک سفید به کسی ندادم و وظیفه من به عنوان نماینده مردم بیان مشکلات مردم و رساندن صحبت ها و مشکلات مردم به دولت است.

وی افزود: اگر دکتر روحانی خطا برود از وی حمایت نمی‌کنم اما خداروشکر تا اینجا رییس جمهور فعالیت‌های خوبی انجام دادند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه به رسانه های گیلان افتخار می‎کنم، تصریح کرد: بنده هنرم نطق کردن در مجلس است و هر هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه در مجلس نطق دارم اما در میان شما خبرنگاران وقتی می‌خواستم حضور پیدا کنم، استرس داشتم زیرا افراد مطلع روبرو خواهم شد.

این نماینده مجلس خطاب به خبرنگاران گفت: به حوزه خبرنگاری به چشم ارتزاق نگاه نکنید زیرا کسی که می‌خواهد قدم در این راه بگذارد باید عاشق این کار باشد و تنها با عشق به این کار است که می‌تواند سختی‌های آن را تحمل کند.

در جنگ روانی که ترامپ راه انداخته بود شکست خوردیم

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه قبل از آغاز تحریم‌ها مشکلات زیادی در کشور بوجود آمد، گفت: ما در جنگ روانی که ترامپ راه انداخته بود شکست خوردیم زیرا حاکمیت و دولت برنامه‌ای برای این موضوع نداشتند.

وی با بیان اینکه محیط کسب و کار در استان گیلان بسیار خوب است افزود: گیلان دارای شاخص های کسب و کار و زیرساخت‌های مناسبی است که می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کرده و سرمایه‌گذاری را به استان بیاوریم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شرایط اشتغال در استان نامناسب است و به کندی در این زمینه کار شده است، گفت: ۸۰۰ میلیارد بودجه اشتغالزایی شهرستان رشت بود که فقط ۱۶ میلیارد جذب شد که تنها ۲ درصد از ۸۰۰ میلیارد است و این هم به علت عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بود اما محیط کسب و کار ما مناسب است.

نمی‌توانیم ۴۰ سال دفاع از آرمان‌های نظام را به رای بگذاریم

وی افزود: نباید اسیر فساد سازی دشمن شویم. دشمنان می‌خواهند بگویند که تمام کشور فساد است و ما نباید به دام توطئه دشمن قرار گیریم.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم رفراندوم برگزار کنیم، اظهار داشت: ما فقط یک گزینه داریم و نمی‌توانیم ۴۰ سال دفاع از آرمان‌های نظام را به رای بگذاریم زیرا این کار خواسته دشمن است.

جعفرزاده افزود: مردم در شرایط بسیار سختی قرار دارند اما تنها راه در حال حاضر برای ما مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه تا وقتی رهبر معظم انقلاب حضور دارند، ما وفاق داریم و دشمن نمی‌تواند ما را شکست دهد.

نمی‌توانم استیضاح را امضا کنم اما بعدا آن را پس بگیرم

نماینده مردم رشت در مجلس استیضاح وزیر کار را استیضاح بدی توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما اخلاق کشته شده است و هر کسی تریبونی پیدا می‌کند، تهمت زدن را شروع می‌کند.

این نماینده مجلس در ادامه بیان اینکه استیضاح وزیر کار و طرح سوال از ریبس جمهوری را امضا نیز نکردم، گفت: من نمی‌توانم امضایی انجام دهم که بعدا آن را پس بگیرم.

وی با اشاره به اینکه برخی نماینده‌های مجلس طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را امضا کرده و در بوق و کرنا کردند اما به وقتش حاضر به سوال کردن نشدند گفت: وقتی نماینده استیضاحی را امضا می‌کند، باید تا آخر کار پیگیر موضوع باشد.

هیچ وقت به رشت خیانت نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سید محمد خاتمی رییس جمهور اسبق ایران از موفق ترین روسای جمهور کشور بودند، گفت: آقای خاتمی متأسفانه در حال حاضر سمتی در کشور ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم، تأکید کرد: به همه میگویم که نقشه راه داریم.

وی با بیان اینکه تا زنده هستم نماینده رشت خواهم بود گفت: بنده هیچ وقت به شهر رشت خیانت نخواهم کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه از این مجلس باید یک مدرس بیرون بیاید گفت: با این شرایط بررسی صلاحیت‌ها از مجلس شورای اسلامی مدرس بیرون نخواهد آمد.

نماینده مردم رشت در پایان گفت: اگر می‌خواهیم کشور آبادی داشته باشیم باید نمایندگانی داشته باشیم که به انتخابات دوره بعد خود فکر نکنند و فقط به فکر خدمت کردن به مردم باشند.

منبع: دیارمیرزا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.