تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1395 - 17:27
کد خبر : 3554

رشت؛ نویسنده گیلانی در جمع ده نویسنده خلاق برتر کشور

رشت؛ نویسنده گیلانی در جمع ده نویسنده خلاق برتر کشور

جارستان-وحید شعبانی نویسنده گیلانی در بین ده نویسنده خلاق برتر کشور قرار گرفت. فراخوان این جشنواره با عنوان حیرت، ۲۷ بهمن ۹۴ آغاز شد و ۷۹۴ داستان از ۴۸۳ نویسنده از سراسر کشور، تا پایان اردیبهشت ۹۴ به دبیرخانه جشنواره رسید. یازده نویسنده گیلانی هم آثار خود را به دبیرخانه جشنواره حیرت ارسال کردند. تهران

جارستان-وحید شعبانی نویسنده گیلانی در بین ده نویسنده خلاق برتر کشور قرار گرفت.


فراخوان این جشنواره با عنوان حیرت، ۲۷ بهمن ۹۴ آغاز شد و ۷۹۴ داستان از ۴۸۳ نویسنده از سراسر کشور، تا پایان اردیبهشت ۹۴ به دبیرخانه جشنواره رسید. یازده نویسنده گیلانی هم آثار خود را به دبیرخانه جشنواره حیرت ارسال کردند. تهران با شرکت دادن ۱۱۳ نویسنده و شیراز، میزبان جشنواره، با شرکت دادن ۶۲ نویسنده بیشترین سهم را در میان شرکت کنندگان در جشنواره داستان کوتاه خلاقانه سال ایران در اختیار داشتند. دومین دوره جشنواره داستان خلاقانه سال ایران موسوم به جایزه ملی حیرت، با معرفی آثار برتر نیمه دوم شهریور در شیراز پایان یافت.وحید شعبانی نویسنده، گوینده و مستندساز ۳۵ ساله اهل لشت نشاست، که علاوه بر مجموعه ترانه ها و داستانهای کوتاه، مجموعه پژوهش تاریخ معاصر کشتی گیله مردی را نیز آماده چاپ دارد، در سال گذشته با داستان ” ساطور مریل استریپ ” به بخش نهایی جشنواره داستان خلاقانه سال ایران راه پیدا کرده بود.

جشنواره داستان کوتاه خلاقانه ایران با عنوان حیرت هر سال در شیراز برگزار می شود و بر اساس آیین نامه آن، از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلّاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون رفت از سنت های تثبیت شده داستان نویسی استقبال می کند.این جشنواره، غیر دولتی است و در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها و اجرا، کاملاً مستقل می باشد.

داستان کوتاه ” محله مان افغانستان ” نوشته پری شاهیوندی سال گذشته برگزیده اول جشنواره شده بود .

وحید شعبانی با داستان کوتاه ” بوسه بر خرگوش ” در رقابت با ۷۹۳ داستان، در بخش داوری برگزیدگان در جمع ده نویسنده اول این جشنواره قرار گرفت.در اختتامیه دور تازه این جشنواره که در شیراز برگزار شد، در بخش داوری برگزدیدگان با برتری داستان ” محله ی سه پیچ ” اثر میلاد باقری از اصفهان به پایان رسید و داستان ” بوسه برخرگوش ” از وحید شعبانی نیز در میان ۸۰۰ داستان در رده دهم قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.