تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1395 - 20:41
کد خبر : 3519

سفارت ایران در کابل:رعایت کرامت انسانی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است

سفارت ایران در کابل:رعایت کرامت انسانی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است

جارستان-سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره انتشار اخبار و تصاویری مبنی بر دستگیری اتباع بیگانه در شیراز توضیحاتی را ارائه داد. بیستم شهریور از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل آمده است: «انتشار یک تصویر گزینشی از افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی شیراز شامل اتباع غیر مجاز و انعکاس نادرست اخبار مربوط

جارستان-سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل درباره انتشار اخبار و تصاویری مبنی بر دستگیری اتباع بیگانه در شیراز توضیحاتی را ارائه داد.

بیستم شهریور از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل آمده است:

«انتشار یک تصویر گزینشی از افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی شیراز شامل اتباع غیر مجاز و انعکاس نادرست اخبار مربوط به اقدامات پلیس جهت ارتقاء امنیت اجتماعی مردم آن شهر، که متاسفانه با انتشار شتاب زده بیانیه وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان جمهوری اسلامی افغانستان در این خصوص نیز همراه شد، موجب ایجاد تصورات نادرستی در افکار عمومی مردم شریف افغانستان مبنی بر قرار دادن و نمایش هموطنان آن‌ها در قفس توسط پلیس شیراز گردیده است.

در این خصوص لازم به ذکر است افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی در فضای باز و پشت نرده نگه داشته شده‌اند و به هیچ عنوان کسی داخل قفس قرار داده نشده و به هیچ وجه نیز قصد و نیت مبنی بر توهین به آنان در کار نبوده است.

شایان ذکر است این افراد که لزوما از اتباع کشور افغانستان نیز نبوده‌اند بدلیل اقدام به ورود و اقامت غیر قانونی دستگیر شده‌اند؛ لذا مهاجر یا پناهنده محسوب نمی‌گردند و برخورد پلیس با آنان طبق مقررات داخلی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و به هیچ عنوان خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی و توافقنامه های دوجانبه در خصوص حقوق مهاجرین و پناهندگان نبوده است.

بدیهی است رویکرد مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد خواهران و برادران مسلمان افغانستان همواره مبتنی بر رعایت کرامت انسانی بوده و این رویکرد در مواضع مقامات ارشد نظام، بویژه رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود است؛ لذا، قضاوت‌ها و مواضع مبتنی بر اخبار غیر دقیق رسانه‌ای منصفانه نبوده و شایسته خیرخواهان روابط دوستانه دو ملت و دولت مسلمان و همسایه نمی‌باشد.»

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.