تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1395 - 20:07
کد خبر : 3496

هشدار عارف به اصلاح‌طلبان:درگیر مسائلی که در دهه ۸۰ با آن مواجه بودید، نشوید

هشدار عارف به اصلاح‌طلبان:درگیر مسائلی که در دهه ۸۰ با آن مواجه بودید، نشوید

جارستان- عارف روز پنجشنبه به اصلاح‌طلبان هشدار داد و ۱۵ سال به عقب بارگشت تا تاکید کند: «اصلاح‌طلبان باید دقت کنند درگیر مسائلی که در دهه ۸۰ با آن مواجه بودند نشوند، چون نمی‌خواهیم به انتخاباتی نظیر انتخابات سال ۸۴ برگردیم.» به نظر می‌رسد هدف عارف از این یادآوری دهه ۸۰ به روی کار آمدن محمود

جارستان- عارف روز پنجشنبه به اصلاح‌طلبان هشدار داد و ۱۵ سال به عقب بارگشت تا تاکید کند: «اصلاح‌طلبان باید دقت کنند درگیر مسائلی که در دهه ۸۰ با آن مواجه بودند نشوند، چون نمی‌خواهیم به انتخاباتی نظیر انتخابات سال ۸۴ برگردیم.» به نظر می‌رسد هدف عارف از این یادآوری دهه ۸۰ به روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد ارتباط دارد، چرا که اصلاح‌طلبان خاطرات خوبی از دولت او ندارند ودر سال ۹۲ تمام تلاش خود را داشتند که تفکری جدید که شباهتی با تصمیمات دولت احمدی‌نژاد ندارد بر قوه مجریه حکفرما شود. البته عارف مانند قبل انتقاد به دولت روحانی را فراموش نکرد و در شرایطی که دلسوزان تاکید بر حمایت از روحانی و دولت در سال آخر دوره نخست ریاست‌جمهوری روحانی دارند، عارف با تاکید بر اینکه «اتکای انقلاب اسلامی ایران به جوانان بود» به نقش‌آفرینی جوانان در دفاع مقدس و توسعه و پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت: در دهه چهارم انقلاب جوانان باید میدان‌دار تحولات اساسی در کشور باشند و اگر مسئولان و نسل اولی‌ها به جوانان میدان ندهند کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد. رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه «جوانان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ منشا خیر شدند»، تاکید کرد: انتظار این بود که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نفش موثری که جوانان در پیروزی آقای روحانی ایفا کردند زمینه برای نقش‌آفرینی آنها بیش از گذشته فراهم شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و باید در گام‌های بعدی جبران شود.
عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌دانند
یکی از ویژگی‌های عارف سخن گفتن در لفافه است. او که هفته پیش عنوان داشت: «برای حفظ انسجام تشکیلاتی باید در برخی موارد سکوت کرد، حتی اگر این سکوت باعث قربانی شدن فرد شود»، به این نکته اشاره نکرد که سکوت در برخی موارد بهتر از سخن گفتن در لفافه است که سبب ابهامات زیادی در اذهان می‌شود به عنوان مثل زمانی که می‌گوید: «عده‌ای خود را فراتر از قانون می‌دانند و بی‌قانونی برای آنها در عمل افتخار است» اشاره‌ای روشن به این عده نمی‌کند و برای مخاطب این پرسش ایجاد می‌شود که آیا منظور منتخب اول مردم تهران اعضای دولت است یا طیفی از دلواپسان مخالف دولت؟ جالب اینکه او در ادامه بر ضرورت فقرزدایی در کشورتاکید کرد که تصور نمی‌شود ارتباط مستقیمی با رفتار فراقانونی داشته باشد! یا در همین سخنرانی اظها ر داشته است که «عده‌ای به جای حل ریشه‌ای مشکلات کشور دائما در حال متهم کردن رقیب سیاسی خود هستند. مردم چه گناهی کردند که نظاره‌گر دعواهای حیدری و نعمتی آقایان باشند؟ مردم به مسئولان و نمایندگان رای دادند تا به مشکلات اساسی آنها رسیدگی شود، نه آنکه شاهد دعواهای بی‌حاصل سیاسی باشند.» باز هم طیف مخاطب عارف مشخص نیست و تنها می‌توان این گمانه را مطرح کرد که شاید منظور عارف چالش‌ها بر سر املاک شهرداری یا کنسرت باشد.
آیت‌ا… طالقانی عالمی ظلم‌ستیز و عدالتخواه بود
موضوع دیگری که عارف به آن اشاره کرد مراسم حج بود که گفت: ابعاد تاسف بار فاجعه منا بسیار پیچیده بود و نشان از اشکالات زیادی در مدیریت رژیم عربستان سعودی نسبت به تامین امنیت حجاج جهان اسلام دارد. متاسفانه با گذشت یک سال از آن حادثه غم بار هنوز زوایای پیدا و پنهان آن برای افکار عمومی مشخص نشده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت بازنگری در شیوه برگزاری حج و شکستن انحصاری اداره کردن توسط عربستان سعودی تاکید کرد و گفت: علما و رهبران کشورهای اسلامی باید در نحوه مدیریت حج ابراهیمی چاره‌اندیشی کنند و نگذارند اتفاقات مشابه حادثه منا تکرار شود. وی در بخش دیگری گفت: آیت‌ا… طالقانی نگاه ویژه‌ای به جوانان داشت و به قدرت و توان جوانان باور و اعتقاد راسخی داشتند. آیت‌ا… طالقانی عالمی ظلم‌ستیز و عدالتخواه بود. مسجد هدایت که آیت‌ا… طالقانی در آن فعالیت می‌کرد، پایگاه جوانان و دانشجویان یکی از مراکز مهم هدایت جوانان و روشنفکران به حساب می‌آمد. امروز هم روحانیت باید با همین نگاه به جذب جوانان بپردازد. وی وی با بیان اینکه «باید به مطالبات مردم پاسخ جدی داد»، یکی از اولویت‌های فراکسیون امید را مقابله با فساد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اولویت فراکسیون امید در کنار رونق اقتصادی طی ماه‌های آینده تلاش جهت مقابله با فساد است؛ چراکه با کمال شرمندگی باید بگویم در مقطع فعلی فساد در کشور وضعیت نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است. آیا این حجم از فساد زیبنده نظام ارزشی و اسلامی ما است؟ وی همچنین با قدردانی از پیشتازی سازمان جوان حزب اسلامی کار در فعالیت‌های حزبی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اشاره کرد و گفت: شوراها محلی برای توانمندسازی جوانان و زنان است و امیدوارم با همت جوانان و بانوان کشورمان شاهد حضورپررنگ این دو قشر تاثیرگذار در نهاد شوراها باشیم و انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم در اردیبهشت ماه ۹۶ را داشته باشیم.

آرمان امروز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.