تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1395 - 19:02
کد خبر : 3465

اوحدی: پلیس عربستان راه را بر برخی کشور‌ها بست/ پیکر شهدا را با بی‌احترامی حمل کردند/ وحشت سعود‌ی‌ها از سخنان رهبر انقلاب

اوحدی: پلیس عربستان راه را بر برخی کشور‌ها بست/ پیکر شهدا را با بی‌احترامی حمل کردند/ وحشت سعود‌ی‌ها از سخنان رهبر انقلاب

جارستان-رئیس سازمان حج و زیارت گفت: گروه مذاکره‌کننده آل‌سعود از سخنان مقام معظم رهبری وحشت کردند و قبول کردند پیکرهای شهدای ما را با هواپیمای اختصاصی منتقل کنند. سعید اوحدی صبح امروز در مراسم نکوداشت شهدای حادثه منا که در مسجد مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد اظهار داشت: شاکریم خداوند این توفیق را نصیب

جارستان-رئیس سازمان حج و زیارت گفت: گروه مذاکره‌کننده آل‌سعود از سخنان مقام معظم رهبری وحشت کردند و قبول کردند پیکرهای شهدای ما را با هواپیمای اختصاصی منتقل کنند.

سعید اوحدی صبح امروز در مراسم نکوداشت شهدای حادثه منا که در مسجد مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد اظهار داشت: شاکریم خداوند این توفیق را نصیب من کرد در خدمت خانواده‌های معظم شهدای منا در استان گیلان باشم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شهدای منا عظمت بالایی دارند، گفت: احساس می‌کنیم به‌لحاظ اخلاقی و درونی دین زیادی را به خانواده‌های شهدای منا داریم.

اوحدی عظمت و ارزش شهدای منا را گسترده عنوان کرد و گفت: گیلان شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است و در ارزش‌ها و معنویت می‌توان از آنها درس گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که “حادثه منا نباید فراموش شود” تصریح کرد: هرچقدر از جنایات آل سعود بگوییم باز هم در این مورد کم سخن گفتیم.

وی با اظهار “هرچه به روز عید قربان نزدیک می‌شویم تصور این فاجعه بی‌سابقه در طول تاریخ اسلام برای ما مشکل‌تر می‌شود”، افزود: ما عزیزترین اشخاص خود را در دوران جنگ از دست دادیم و اسارت را تجربه کردیم ولی جنایت و بی‌تدبیری‌ای که حکام سعودی در برابر شهدای منا داشتند با سختی‌های ۸ سال دفاع مقدس برابری می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت شهادت مدافعان حرم در سوریه را ناشی از تفکر وهابیت دانست و گفت: شهدای منا نیز به‌علت تفکر منحرف وهابیت به شهادت رسیدند.

اوحدی شهدای منا را نتیجه بی‌وجدانی رژیم آل سعود دانست و گفت: هرچه به عید قربان نزدیک می‌شویم داغ این مصیبت بیشتر ما را آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه با بی‌انصافی پلیس عربستان راه بر زائران خانه خدا بسته شد، مطرح کرد: پلیس عربستان راه را برای برخی از کشورها باز کرد و بر بعضی کشورها بست.

رئیس سازمان حج و زیارت فاجعه منا را به‌علت بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت عربستان عنوان کرد و گفت: فاجعه بعدی در بیمارستان عربستان رقم خورد.

اوحدی مجروحان حادثه منا را حدود ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: اگر امکانات و دستگاه‌های احیا در بیمارستان منا موجود بود ۶۰ درصد از شهدای سراسر دنیا زنده می‌ماندند.

وی با ابراز اینکه پیکرهای شهدای منا در زمین داغ به‌مدت طولانی قرار گرفته بود، اضافه کرد: گروه امداد عربستان سعودی با تأخیری دوساعته وارد شد و حتی اجازه امداد به هیچ کشوری داده نمی‌شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پیکرهای شهدای منا را با بی‌احترامی و اهانت حمل می‌کردند و آنها را به جده و شهرهای دیگر منتقل می‌کردند.

اوحدی از ناراحتی و بستری شدن افراد گروه تفحص جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: بعضی از افراد گروه تفحص پس از بازگشت به ایران به‌علت ناراحتی و بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شدند.

وی دلیل بازگشت پیکرهای شهدای منا را فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: از آغاز این واقعه تاکنون هروقت صحبت از شهدای منا می‌شود اشک در چشمان مقام معظم رهبری موج می‌زند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه در آن زمان ۱۱۸ پیکر شهدای منا شناسایی شده بود، اظهار کرد: دولت آل سعود به‌علت تفکر منحرف وهابیت پیکرها را تحویل نداد.

اوحدی نخستین جلسه برگزارشده با گروه مذاکره کننده آل سعود را در تاریخ ۸ مهر اعلام کرد و گفت: در جلسه‌ای که به‌اتفاق وزیر بهداشت و چند مقام دیگر در عربستان بودیم پیام مقام معظم رهبری در تلفن‌های همراه ما مخابره شد. مقام معظم رهبری فرمودند “اگر کوچکترین اهانتی به پیکرهای زائران ما شود پاسخی شدید به آن می‌دهیم”.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطرنشان کرد: گروه مذاکره‌کننده آل‌سعود از سخنان مقام معظم رهبری وحشت کردند و قبول کردند پیکرهای شهدای ما را با هواپیمای اختصاصی منتقل کنند.

اوحدی با تأکید بر اینکه در طول تاریخ هیچ کشوری رهبری بادرایت مثل مقام معظم رهبری نداشته است، بیان کرد: در طول تاریخ سابقه نداشته است که رهبری از مردم و ملت خود به این صورت دفاع کند.

وی جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری اعلام کرد که صدایش در برابر ظلم آل سعود بلند شد و مطرح کرد: هیچ کشوری نتوانست بیش از ۵ الی ۶ پیکر خود را از آل سعود تحویل بگیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت پیگیری حقوقی حادثه منا را مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: خیابان‌ها و محله‌ها باید به نام شهدای منا نامگذاری شود بنابراین هر خدمتی به خانواده شهدای منا انجام دهیم سیلی سنگینی بر عربستان سعودی است.

وی با اظهار اینکه عربستان حاضر نشد از جنایات خود عذرخواهی کند، تصریح کرد: حتماً مردم کشورها عربستان را راضی می‌کنند که در این زمینه پاسخگو باشند.

خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.