تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1395 - 18:56
کد خبر : 3461

۷۰ درصد محلات رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار گرفتند

۷۰ درصد محلات رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار گرفتند

جارستان-مدیرعامل سازمان مدریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه ۷۰ درصد از محلات رشت تحت پوشش طرح تفکیک از مبدا قرار گرفتند گفت: تا پایان امسال ۸۵ درصد از محلات رشت تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. علیرضا حاجی پور ، درباره اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد از محلات

جارستان-مدیرعامل سازمان مدریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه ۷۰ درصد از محلات رشت تحت پوشش طرح تفکیک از مبدا قرار گرفتند گفت: تا پایان امسال ۸۵ درصد از محلات رشت تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

علیرضا حاجی پور ، درباره اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد از محلات رشت تحت پوشش طرح تفکیک از مبدا قرار گرفته‌اند و سازمان در نظر دارد تا پایان امسال ۸۵ درصد کل محلات رشت را تحت پوشش این طرح قرار دهد.

وی اختصاص پارکی به عنوان بازیافت در رشت را از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: در این پارک به‌منظور آشنایی شهروندان با تفکیک، جمع آوری و بازیافت زباله‌های خشک، مجسمه‌ها و المان‌های تولید شده از مواد خشک را نصب می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت میزان پسماند تر جمع آوری شده شهر رشت را روزانه به‌طور متوسط ۴۵۰ تن اعلام کرد و گفت: میزان پسماند خشک جمع آوری شده در نیمه اول امسال به‌طور متوسط  ۲۰۵ تن در ماه بود.

حاجی‌پور از آموزش تفکیک زباله از مبدا در ۸۰ مهدکودک رشت خبر داد و گفت: بروشورهای آموزشی برای خانوارها و رده سنی کودکان توزیع کردیم و دو عنوان کتاب شعر با موضوعات حفظ پاکیزگی محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی رشت توزیع شد.

وی از زنده گیری و نگهداری ۳۰۰ قلاده سگ در نیمه دوم سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در نیمه اول امسال ۹۵ قلاده سگ ولگرد را زنده‌گیری و نگهداری کردیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه ساماندهی گاریچی‌ها را در دستور کار خود قرار دادیم اظهار کرد: ۱۰۳ گاری غیرمجاز را توقیف کردیم که از این تعداد ۸۹ گاری پلاک کوبی و ساماندهی شدند.

حاجی‌پور بهسازی محل دفن زباله سراوان، توسعه و بهسازی کارخانه کود آلی و تکمیل و اصلاح تصفیه خانه کارخانه کود آلی را از جمله برنامه‌های در دست اقدام سازمان پسماند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طرح تفکیک از مبدا در ادارات و سازمان‌های تابع شهرداری به‌طور کامل اجرا شود خاطرنشان کرد: سطل‌های تفکیکی در مناطق پرتردد در سطح شهر که میزان قابل توجهی پسماند خشک تولید می‌کنند مستقر می‌کنیم.

خبرنگار تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.