تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 - 17:20
کد خبر : 34511

یک شهر، یک ضربان قلب

یک شهر، یک ضربان قلب

به انتخاب شهردار در بخش مدیران مجموعه تحت مدیریتش احترام بگذاریم و از هر طرف برای منافع شخصی به شهردار فشار وارد نکنیم و کمی هم برای منافع شهرمان خرج کنیم. صبور باشیم و کسی را قصاص قبل از جنایت نکنیم.

یادداشتی از حجت انشایی

جدال سخت کوشانه تیم ملی کشورمان که موجب پیروزی و شادی ملت ایران شد از ابعاد مختلف قابل بررسی است و این سوال را به ذهن متبادر میکند که چرا به راحتی و بدون هیچ استرسی به جام جهانی صعود کنیم و یا روند چند ساله و رو به رشد تیم ملی والیبال ناشی از چیست؟

کادر فنی خارجی و باکلاس جهانی، ساده‌ترین و کم ‌استرس‌ترین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را با هدایت کیروش رقم زدند. مربی با دانشی که توانست توانمندی بالقوه را بالفعل تبدیل کند. با مرور برخی از اخبار و تحلیل‌های چند هفته گذشته، چقدر بی رحم بودیم که با تمام توان به بازیکنان و مربی تیم ملی و هیات رئیسه فدراسیون تاختیم و ایراد گرفتیم و فدراسیون را متهم کردیم که اختیار خود را به یک خارجی داده است و تیم را رها کرده و دنبال منافع شخصی خود است.

برخی از ما، مایی که در زیر آسمان این کشور نفس می کشیم به دنبال این بودیم که تیم ملی موفق نشود تا فردای شکست بگوییم که ما بهتر می فهمیم و بیشتر آگاه به مسائل فنی هستیم. اما امروز کسی نیست از تیم و انتخاب مربی و فدراسیون به نیکی یاد نکند و تمام حرفها و اتهامات چند هفته گذشته خود را فراموش نکرده باشند و در رسای تیم ملی فوتبال لب به تعریف و تمجید باز نکنند. ما امروز پادشاه جام شده ایم و با افتخار از تیم ملی ایران حرف می زنیم چقدر این روزها برای ما قشنگ و شیرین شده است. ای کاش از گذشته درس بگیریم، از حرفهایی که زدیم، از قضاوت هایی که هیچ کدامشان درست نبود. شجاعت داشته باشیم و بپذیریم که قضاوت و درست همیشه آن چیزی نیست که ما بیان می کنیم. یاد بگیریم که در روزهایی که همه می خواهند ما را ناامید کنند ما بذر صبر و امید را در جامعه بپاشیم.

به فوتبال رجوع کردم چون فضای اکنون آن برایم آشنا به نظر می رسید. این ایام در هیاهوی فوتبال و جام جهانی به یاد شهر و مدیریت آن می افتم، به یاد سرمربی می افتم که آمده و می خواهد از هیچ ،همه بسازد. برخی از ما فراموش کرده ایم که شهر رشت مانند تیمی است که چند فصل نقل و انتقالات را ازدست داده و سرمربی راهی جز استفاده از اقتضائات ممکن ندارد. اما برخی از تیم قهرمانی می خواهند و با بی رحمی تمام به او می تازند.

دکتر نصرتی با سابقه و رزمه ای که از خود بر جای گذاشت امروز در فضایی پر فشار مشغول کار است. به عنوان یک رشتوند به رشتی بودنم افتخار می¬کنم و همیشه با احترام و افتخار اسم رشت را می برم، شهری که با فرهنگ اصیل و مردمان نجیبش جایگاه خاصی در کشور عزیزمان دارد و شمال کشور را با نام رشت پیوند داده اند.

رشت با همه عظمتش با فرهنگ و تمدنش، امروز حال و روز خوبی ندارد، غصه هایش را در پس خنده‌ای مصنوعی پنهان کرده است و رخش را خوب جلوه می دهد. می خواهم رو راست باشم درست مثل کیروش، در این چند دهه اخیر کاری برای شهرمان نکردیم و هر چه برداشت کردیم از میراث گذشتگان بوده و از عملکرد آنان برای خودمان آبرو خریدیم.

در خرداد۹۶ ، با انتخاب خوب و حماسی خودمان و با مشارکت بالا و بی سابقه مردم افرادی را وارد پارلمان شهرمان کردیم که از دید همه صاحب نظران همراه ترین و متحد ترین شورا بعد از چهل سال انقلاب شکوهمند اسلامی است. برازنده شهرمان نیست که قریب به ۴۰ شهردار ببینیم و نگذاریم مدیران شهری‌مان آنچه در سر دارند با تمام توان پیاده کنند، شهردار امروز رشت همان کیروش شهرمان است کسی که کارنامه و سابقه مدیریت شهری اش درخشان است. مدیریت وی شهر قزوین را که روزگاری نه¬چندان دور به عنوان یک شهرستان به آن نگاه می شد را امروز بر سر زبان ها انداخته و در حوزه مدیریت شهری وضعیتی به مراتب بهتر از شهر رشت در آن ایجاد کرده است. قزوین تحت مدیریت دکتر نصرتی در بسیاری از شاخص ها از رشت پیشی گرفته است.

دکتر نصرتی، یکی از ۵ شهردار برتر کشور با کوله باری از تجربه آمده تا همه آنچه را در توان دارد برای شهرمان خرج کند. امروز وظیفه همه ما شهروندان و اصحاب رسانه به عنوان رکن اصلی آگاهی رسانی و هدایت گر افکار عمومی، آن است که با همراهی و همدلی بستری را آماده کنند تا شهر در آن پیروز باشد. ما جمعی باید اعتماد کند تا کیروش شهرمان با آرامش بتواند تاکتیک ها و دانش خود را در شهر پیاده کند. امروز شهر با ورود سرمایه گذار رونق می‌گیرد اما برخی از دوستان رسانه در حال تخریب و فراری دادن سرمایه گذاران هستند، آیا می دانند که با قلم خود چه ضربه ی جبران ناپذیری به شهرمان می زنند.

به انتخاب شهردار در بخش مدیران مجموعه تحت مدیریتش احترام بگذاریم و از هر طرف برای منافع شخصی به شهردار فشار وارد نکنیم و کمی هم برای منافع شهرمان خرج کنیم. صبور باشیم و کسی را قصاص قبل از جنایت نکنیم. از همه مدیران و نمایندگان پارلمان شهری حمایت کنیم و با نقد منصفانه آنان را در مسیر رشد شهر همراهی کنیم. به امید شکوفایی، رونق و شادابی شهرمان تلاش کنیم و همدل یک هدف را دنبال کنیم و آن هم شهر ثروتمند و غنی و پویا است. چقدر زیباست شعار تیم ملی فوتبال کشورمان یک ملت،یک ضربان قلب. شهر رشت هم نیاز دارد که دارد که همه شهر قلب‌شان را به سوی یک هدف روانه کنند و آن موفقیت شهر است. بیایید زمزه کنیم: یک شهر، یک ضربان قلب.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.