تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1395 - 18:40
کد خبر : 3451

سعودی‌ها از ورود ۶۰۰ امدادگر ایرانی ممانعت کردند/عربستان با پول دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است

سعودی‌ها از ورود ۶۰۰ امدادگر ایرانی ممانعت کردند/عربستان با پول دهان مدعیان حقوق بشر را بسته است

جارستان-نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان با پول دهان بسیاری از کشورها که حتی ادعای دفاع از حقوق بشر دارند را بسته است. حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز فاجعه منا در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره کشته شدن حدود ۷ هزار

جارستان-نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان با پول دهان بسیاری از کشورها که حتی ادعای دفاع از حقوق بشر دارند را بسته است.

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز فاجعه منا در مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره کشته شدن حدود ۷ هزار نفر از مسلمانان در حادثه منا اظهار داشت: این آمار مربوط به سایت‌های رسمی عربستان است که متأسفانه در این حادثه ۴۶۵ زائر ایرانی هم به شهادت رسیدند.

وی بابیان اینکه این اتفاق به علت بی‌کفایتی آل سعود رخ داد، از آن به‌عنوان حادثه بی‌سابقه یادکرد و افزود: در زمان اعزام حجاج هرساله ستاد بحرانی برای حوادث احتمالی تشکیل می‌شد ولی هرگز چنین فاجعه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: در مصاحبه با ۸۲۲ زائر ایرانی و خارجی درصحنه و حتی گزارش خود سعودی‌ها می‌توان به‌اشتباه سعودی‌ها و هدایت جمعیت به خیابانی با عرض کم پی برد.

وی با تأکید بر اینکه سعودی به‌جای اینکه راه ورودی را باز کنند نه‌تنها آن را مسدود کردند بلکه ورودی دیگری را هم باز کردند، خاطرنشان کرد: بسیاری از جان‌باختگان به علت عدم امدادرسانی و تشنگی جان خود را از دست دادند.

قاضی عسکر عنوان کرد: سعودی‌ها حتی از ورود ۶۰۰ نفری که ما برای امدادرسانی اعزام کرده بودیم خودداری کردند و اگر موضع‌گیری قاطع مقام معظم رهبری نبود نمی‌توانستیم اجساد را به کشور برگردانیم.

وی بابیان اینکه حدود ۴۰ نفر از شهدا در عربستان به خاک سپرده‌شده‌اند، اظهار داشت: آل سعود که ادعای خدمتگزاری حرمین شریفین را دارد پس چرا به مکه، مدینه و دیگر اماکن مقدس رسیدگی نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اگر عربستان نمی‌تواند حج را اداره کند از بعثه کشورهای اسلامی بخواهد تا امور را در دست بگیرد و نباید بی‌کفایتی خود را با واژگان دینی توجیح کنند.

وی از علمای جهان اسلام خواست تا نسبت به این فاجعه انسانی واکنش نشان دهند و گفت: عربستان با پول دهان بسیاری از کشورها که حتی ادعای دفاع از حقوق بشر دارند را بسته است.

خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.