تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 14:11
کد خبر : 34137

۲ هزار و ۲۸۹ واحد صنعتی از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند

۲ هزار و ۲۸۹ واحد صنعتی از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، ۲ هزار و ۲۸۹ واحد صنعتی استان از تسهیلات رونق تولید بهره مند شده اند.

فرهاد دلق پوش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع یک هزار میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید اختصاص داده شده به استان در مقطع زمانی سال گذشته تا تیرماه امسال، تاکنون ۸۰۰ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان، جذب و پرداخت شده است.
وی با اشاره به رتبه دوم کشوری گیلان به لحاظ تعداد پرداختی های تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی بیان کرد: این میزان پرداخت شده در زمینه بازسازی، نوسازی و رفع کمبود نقدینگی ها استفاده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط رکود کشور، حفظ اشتغال موجود یکی از اولویت های بخش صنعت ، معدن و تجارت استان است و این تسهیلات کمک بزرگی در تحقق این هدف کرده است.
دلق پوش حمایت از صنایع دانش بنیان را نیز از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ذکر و تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان که در واقع ارزش افزوده بیشتری در بخش صنعت ایجاد می کنند، می توانند مانا و پایدار باشند و با تولیدات خارجی رقابت کنند.
وی رصد بازارهای جهانی و ورود واحدهای صنعتی به بازارهای برون مرزی را نیز جزو راهبردهای پیشرفت صنعتی بخش صنعت، معدن و تجارت کشور و استان خواند و گفت: این رویکرد می تواند زمینه دسترسی بازارهای بیشتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کند.
وی تعداد شرکت های تولیدی و صنعتی صادراتی گیلان را افزون بر ۵۰ واحد عنوان و عمده صادرات استان را در حوزه دارو، صنایع غذایی و صنایع ماشین سازی ذکر کرد و گفت: با توجه به برنامه توانمند سازی صادراتی استان در فاز اول (در سال ۹۷) یکصد واحد صنعتی استان برای صادرات هدفگذاری شده است.
در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان گیلان فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.