تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 - 23:11
کد خبر : 33962

اراده تمام استان باید بر این باشد مشکلات بخش تولید رفع شود

اراده تمام استان باید بر این باشد مشکلات بخش تولید رفع شود

دومین نشست هم اندیشی با مدیران واحدهای صنعتی گیلان با حضور جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، پاسخگویی مدیرکل امور مالیاتی در مباحث مالیاتی و همچنین مشارکت بیش از ۷۰ مدیر واحد صنعتی گیلان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم رفع مشکلات واحدهای صنعتی با هم اندیشی و هم افزایی بیشتر، عنوان کرد: توجه جدی به بخش تولید و کارآفرینی، تکلیفی اساسی برای همه ارگانهای مرتبط است. زیرا صنعت، اصلی ترین قدرت تحول اقتصادی جامعه است.

دلق پوش با تاکید بر کاربردی و عملیاتی بودن این سلسله جلسات، اظهار داشت: اراده تمام استان باید بر این باشد مشکلات بخش تولید رفع شود و راهکار آن نیز در درون آن باید طرح گردد. صرفا با بیان مکرر مشکلات هیچ مشکلی رفع نخواهد شد. احصاء، پرداختن و رسیدن به راهکار عملی برای رفع آن با همفکری و هم اندیشی، هدف اصلی این جلسات و سلسله نشست ها می باشد. در واقع انتظار ما این است که مجموعه تلاش ها باید به نفع فعالان عرصه صنعت خروجی داشته باشد.
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، حل و فصل برخی از مشکلات را از طریق تعامل بین دستگاهی، ضروری دانست و گفت: بسیاری از مشکلات بخش صنعت و تولید در همین استان با همگرایی و همدلی قابل رفع است. چنانچه برخی از مسائل از ید اختیار استان خارج باشد باید به این سازمان منعکس گردد تا در سطح ملی از طریق مراجع کشوری پیگیری شود.

فرهاد دلق پوش با صراحت ابراز کرد: همه ما می دانیم بسیاری از مشکلات فعلی تحت الشعاع بی توجهی های گذشته است، لذا برای رسیدن به خواسته ها و مطالبات بخش تولید باید یک صدا و همراه باشیم تا بتوانیم از ظرفیت های استاندار، نمایندگان و سایر نهاد های مرتبط به نفع تولید و کار آفرینان استان استفاده نمائیم.

وی گفت: گیلان پیشانی کشور و دروازه ورود به اروپا است. در سال حمایت از تولید حداکثر حمایت از اداره کل امور مالیاتی ، مطابق قوانین و جهت رفع دغدغه های فعالان و خادمان این عرصه مدنظر است. از نظر ما رفع توقیف دارائی ها و اسناد بخش صنعت به دلیل مشکلات مالیاتی از اهم امور است که نیازمند تعامل است.

جواد انوری، مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان در ادامه نشست با صنعتگران اظهار داشت: ما قبول داریم که مالیات باید اخذ شود اما بر مبنای عدالت طرح جدید جامع مالیاتی، کشور نیز تاکید بر اخذ مالیات به شیوه و چارچوب عدالت مالیاتی است. اخیراً نیز همه رسیدگی های مالیاتی به صورت متمرکز در حال انجام است، البته باید دفاتر حسابداری شرکتهای صنعتی به طور کامل و آماده در دسترس باشد.

گفتنی است در نشست مذکور بسیاری از موارد مرتبط به مشکلات و چالش های مالیاتی بخش صنعت، توسط تک تک مدیران واحدهای صنعتی مطرح گردید و پس از بحث و بررسی جهت رفع، با قول های مساعدت مدیرکل امور مالیاتی همراه شد. این نشست با رضایت نسبتاً مطلوبی از جانب واحدهای صنعتی روبرو شد. صنعتگران استان، خواستار وحدت رویه در پرونده های مشابه جهت کاهش زمان بررسی پرونده ها شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.