تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 4:02
کد خبر : 3395

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر دادراه‌اندازی مرکز توانمندسازی ایده‌پردازان در گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر دادراه‌اندازی مرکز توانمندسازی ایده‌پردازان در گیلان

جارستان-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی ایده‌پردازان با کمک پارک علم و فناوری در این استان خبر داد. فرزاد توکلی عصر امروز در آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» در محل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه آی.تی اظهار

جارستان-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی ایده‌پردازان با کمک پارک علم و فناوری در این استان خبر داد.

فرزاد توکلی عصر امروز در آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» در محل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه آی.تی اظهار کرد: پنج برنامه در حوزه آی.تی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حال اجرا است.

وی به اجرای طرح دولت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: کاهش ترددها و سفرهای شهری نخستین نتیجه اجرای دولت الکترونیکی است.

*کاهش ۳ هزار بسته‌ای کاغذ آ۴ در سه ماه در استانداری گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ایجاد اتوماسیون و سامانه‌های اداری با کاهش مصرف کاغذ همراه است، تصریح کرد: سامانه مکانیزه اداری بین استانداری و فرمانداری‌های گیلان راه‌اندازی شده و در مدت سه ماه مصرف سه هزار بسته کاغذ آ۴ کاهش پیدا کرده است.

توکلی، کاهش مصرف راه‌اندازی سامانه مکانیزه اداری در استانداری گیلان را سالانه ۴۰ هزار بسته کاغذ آ۴ خواند و بیان کرد: روش مذکور در حال گسترش به دستگاه‌های دیگر در استان است.

وی از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی با کمک پارک علم و فناوری گیلان به منظور ارائه خدمات به گروه‌های ایده‌پرداز در استان خبر داد و یادآور شد: اقتصاد کشاورزی از دیگر برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است و باید روشی برای پسماند محصولات کشاورزی ارائه کنیم.

*برقراری پیوند دانشگاه و مجریان برای برطرف کردن مشکلات

فرماندار رشت نیز در مراسم مذکور وجود جوانان نخبه برای آینده کشور را امیدوارکننده عنوان کرد و گفت: جوانان دانشگاهی علم را با امور اجرایی در جامعه پیوند زدند.

سید عیسی مهدوی به عملکرد دانشگاهیان در راستای نیاز مجریان اشاره کرد و افزود: بین دانشگاه و نیاز دستگاه‌های اجرایی پیوند برقرار شده است.

وی، یکی از راهبردهای مفید را دانش‌بنیان دانست و خاطرنشان کرد: با دانش‌بنیان می‌توانیم به افق آینده کشور امیدوار باشیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه توسعه پایدار با محیط زیست پایدار تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: چرخه رشد و محیط زیست را می‌توانیم در کنار همدیگر داشته باشیم.

مهدوی به کمبود آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: مصرف آب کشاورزی در شهرستان رشت بالاتر از استانداردها است.

وی با اشاره به ارائه طرح‌های ساده اما علمی توسط جوانان، بیان کرد: طرح‌ها در راستای نیاز محیط زیست ارائه شده است.

 خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.