تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 3:40
کد خبر : 3386

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش: حاکمان عربستان لیاقت ندارند/عاملان فاجعه منا باید پاسخگو باشند

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش: حاکمان عربستان لیاقت ندارند/عاملان فاجعه منا باید پاسخگو باشند

جارستان-مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش با بیان اینکه عاملان فاجعه منا باید نزد خداوند و جامعه بشری پاسخگو باشند گفت: عاملان فاجعه منا خلاف کرده‌اند و همه اینها نشان دهنده عدم لیاقت و عدم مسئولیت پذیری حاکمان کشور عربستان است. عزت شیخ دشت‌میان اظهار داشت: اصل مسئله این است  که عاملان فاجعه منا خلاف

جارستان-مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش با بیان اینکه عاملان فاجعه منا باید نزد خداوند و جامعه بشری پاسخگو باشند گفت: عاملان فاجعه منا خلاف کرده‌اند و همه اینها نشان دهنده عدم لیاقت و عدم مسئولیت پذیری حاکمان کشور عربستان است.

عزت شیخ دشت‌میان اظهار داشت: اصل مسئله این است  که عاملان فاجعه منا خلاف کرده‌اند و همه اینها برمی‌گردد به عدم لیاقت و عدم مسئولیت‌پذیری حاکمان کشور عربستان که باید این موارد را رعایت می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت تالش اعلام کرد: در میدان عمل می‌بینیم این مواردی که باعث نگرانی حجاج بود رعایت نشد و این فاجعه پیش آمد و عاملان این فاجعه باید نزد خداوند و جامعه بشری پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه فاجعه منا در تاریخ حج مسلمانان کار ناپسند و نامعقولی بود تصریح کرد: یک سال از فاجعه منا گذشته ‌و در بدترین شکل حادثه، مردم مسلمان ایران و حجاج ما از حج که یک رویکرد بسیار مهم اجتماعی و سیاسی در دنیای اسلام است محروم شدند.

شیخ دشت‌میان با بیان اینکه دولت عربستان در این مورد پاسخگو نیست گفت: کسی که خرابکاری می‌کند قطعاً پاسخی نمی‌دهد و در این زمینه پاسخ درستی ندارد که بدهد در هر صورت امنیت آنجا برعهده  دولت عربستان بود و باید به امنیت حجاج توجه لازم می‌شد که نشد.

مدیر حوزه  علمیه اهل سنت تالش  اظهار کرد: کسی که به خدا و آخرت ایمان دارد مهمان خود را اکرام می‌کند و مهمان حبیب خداست و تاکیدات بسیار دین اسلام بر رسم مهمان نوازی است.

وی گفت: کسی که مهمان خود را به عمد  اذیت کند، به مهمان خود توهین کند و مهمان را به قتل برساند مطمئناً نماینده و حاکم و خادم دین اسلام نمی‌تواند محسوب شود و فاجعه منا این پیام را می‌رساند که حکومت عربستان باخته‌ است.

شیخ دشت‌میان با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت جهان اسلام است خاطرنشان کرد: دین اسلام دین وحدت و محبت است و امروز خیلی از فتنه‌ها و عقده‌ها بر اساس عدم رفتار وحدت‌گرایانه در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه با پرورش فتنه‌ها وحدت حاصل نمی‌شود و راه ورود دشمن پیدا می‌شود و مسیر دوستان بسته می‌شود گفت: وظیفه همه ما در رفتارها و گفتارها رسیدن به وحدت دنیای اسلام با توجه به تاکیدات دلسوزانه مقام معظم رهبری است.

تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.