تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1395 - 17:19
کد خبر : 3343

احضار و تذکر به ۳۰ مدلینگ در مشهد/ یک تا۱۰ سال حبس برای مدلینگ ها

احضار و تذکر به ۳۰ مدلینگ در مشهد/ یک تا۱۰ سال حبس برای مدلینگ ها

جارستان-پس از احضار و تذکر به ۳۰ مدلینگ در مشهد، ۶ تن از آنان که به هشدار نیروهای انتظامی و امنیتی توجهی نکرده بودند بازداشت شدند معاون دادستان مشهد که صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: رصدهای اطلاعاتی ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره عملکرد برخی

جارستان-پس از احضار و تذکر به ۳۰ مدلینگ در مشهد، ۶ تن از آنان که به هشدار نیروهای انتظامی و امنیتی توجهی نکرده بودند بازداشت شدند

معاون دادستان مشهد که صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: رصدهای اطلاعاتی ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره عملکرد برخی از مدلینگ‌ها نشان می‌داد که آن‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه به سوی تغییر هویتی حرکت می‌کنند بنابراین با احضار تعدادی از این افراد، هشدارها و تذکرات لازم به آن‌ها داده شد ولی در این میان برخی از افراد لجاجت کردند و همچنان به فعالیت‌های هنجارشکنانه خود ادامه دادند بنابراین دستگاه قضایی به موضوع ورود کرد که در این رابطه ۳ مرد و ۳ زن دستگیر شدند. «قاضی حیدری» افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی دشمنان و معاندان نظام اسلامی همه راه‌های نظامی، اقتصادی و … را برای براندازی جمهوری اسلامی آزمودند و به نتیجه نرسیدند به سوی نفوذ فرهنگی حرکت کردند و از طریق جنگ نرم به میدان آمدند اما همه توطئه‌های آنان با هوشیاری مردم و هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری خنثی شد. سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد با اشاره به سخنان نظریه پردازان غربی برای ایجاد تغییرات فرهنگی در ایران گفت: یکی از نظریه پردازان غربی که نظریه قدرت نرم را مطرح کرده است اعتقاد دارد که باید تغییرات فرهنگی و اجتماعی در ایران انجام شود تا این کشور را در مسیر مطلوب غرب قرار دهد و نباید از اقدامات خشن در این باره استفاده کرد. وی افزود: از سوی دیگر نیز برخی از نظریه پردازان غربی معتقدند که باید در عناصر کلیدی نظام ایران نفوذ کنیم تا به اهدافمان برسیم چرا که دیگر نمی‌توانیم از اقداماتی مانند بمب گذاری بهره ببریم. «قاضی حیدری» تصریح کرد: حرکت‌های نفوذی مانند «مدلینگ ها» که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همخوانی ندارد از جمله عملیات‌های نفوذی دشمن برای از بین بردن هویت فرهنگی ماست و آنان قصد دارند این گونه رفتارهای ناهنجار را آرام آرام به خرده فرهنگ تبدیل کنند که در همین رابطه سپاه پاسداران بنا به وظیفه ذاتی خود وارد عمل شد تا به افرادی که ناخواسته در دام عاملان جنگ نرم گرفتار شده‌اند هشدارهای لازم را ارائه کند. وی به فعالیت‌های این افراد برای نفوذ فرهنگی در بین جوانان اشاره کرد و گفت: دشمنان با کشاندن جوانان به سوی «فرهنگ برهنگی» قصد مبارزه با شعائر اسلامی و غیرت ایرانی را دارند این در حالی است که این گونه حرکات زشت و ناپسند حتی در دنیای غرب نیز جایی ندارد. بنابراین مدیران و متصدیان آتلیه ها، آرایشگاه‌های زنانه و مزون‌های عروس مواظب باشند تا در این گونه دام‌ها گرفتار نشوند و خانواده‌ها نیز توصیه‌های لازم را به فرزندان خود داشته باشند چرا که دشمن از هر فرصتی برای نفوذ فرهنگی و به بیراهه کشاندن جوانان استفاده می‌کند. شایان ذکر است: قاضی حیدری ضمن تکذیب برخی خبرها که به نقل از وی درباره «مدلینگ» در بعضی سایت‌ها منتشر شده است گفت: آن چه در روزنامه خراسان چاپ می‌شود ملاک دقیق اخبار در این حوزه است.

۸ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در مشهد پلمب و ۳۰ نفر دستگیر شدند.

قاضی حسن حیدری معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد پیرامون دستگیری افراد فعال در زمینه مدلینگ در مشهد گفت: قبلاً اقدامات پیشگیرانه در مورد این افراد صورت گرفت و تذکرات لازم نیز ارائه شد اما برخی توجه نکرده و حتی لجاجت کردند.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکاتی برای تغییر هویت در ایران انجام شد بیان کرد: برای مثال فردی که نظریه پرداز قدرت نرم بود گفت باید تغییرات فرهنگی و اجتماعی در ایران را صورت دهیم و نباید سرمایه خود را در ایران به باد دهیم.
قاضی حیدری با اشاره به اینکه نگاه مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم با علم و آگاهی از رخداد چنین اتفاقاتی بوده است خاطرنشان کرد: تلاش شده بنیان خانواده ایرانی حفظ شود و در همین راستا با حرکاتی که مغایر این مسئله باشد برخورد می‌کنیم.
وی افزود: امروز شاهدیم برخی به عنوان مدلینگ کارهایی می‌کنند که در غرب هم رواج ندارد برای مثال در آرایشگاه زنانه یک آقا کار آرایشگری را صورت می‌دهد و این یک خرده فرهنگ ناهنجار و غیرقابل قبول است، علاوه بر این در رابطه با بعد دیگر جنگ نرم باید گفت جنگ نرم فقط خانواده‌های پائین دست را مدنظر ندارد و حتی رده‌های بالا را نیز هدف قرار می‌دهد.
معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد گفت: در این حوزه سپاه وظیفه داشته از کیان جمهوری اسلامی دفاع کند و بحث برخورد با مدلینگ‌ها در دستور کار است و در این رابطه سه خانم و سه آقا دستگیر شده‌اند و قبلاً سابقه قضایی و بازداشتی نداشته‌اند.
قاضی حیدری گفت: علاوه بر این شش نفر دستگیر شده، حدود ۳۰ نفر را نیز احضار کردیم و ۸ مکان نیز پلمب شده است. براساس قانون مجازات اسلامی این افراد ممکن است به یک تا ۱۰ سال حبس محکوم شوند.

گفت و گوی خراسان با مدل دستگیر شده
دختر ۲۷ ساله‌ای که از چند سال قبل به عنوان مدل در آرایشگاه‌های زنانه فعالیت می‌کرد و از چند روز قبل بازداشت شده ،به سوالات خبرنگار خراسان در این باره پاسخ داد.
چند سال داری؟
۲۷ سال
تحصیلات عالیه هم داری؟
بله ! من لیسانس روانشناسی گرفته ام.
برای هر بار که مدل می‌شدی چه مبلغی دریافت می‌کردی؟
بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان!
این همه درآمدت بود؟!
نه! من در آرایشگاه زنانه کار می‌کردم و ماهیانه بین ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم حقوق می‌گرفتم!
با این وجود باید درآمد زیادی داشته باشی؟
نه! گاهی اوقات ممکن بود در یک ماه فقط یک بار مدل شوم اما گاهی هم چند بار مدل می‌شدم! برای این کار هم متصدیان آرایشگاه‌ها که مرا می‌شناختند تماس می‌گرفتند.
چند سال است به این کار مشغول هستی؟
از ۵ سال قبل شروع کردم.
چه شد که تصمیم گرفتی به عنوان مدل فعالیت کنی؟
از اول نمی‌خواستم مدل شوم در واقع می‌خواستم از خودم عکس داشته باشم تا اگر خواستم ازدواج کنم تصمیم بگیرم به کدام آرایشگاه بروم که کار بهتری ارائه می‌کند. در همین زمان یکی از دوستانم که در آتلیه کار می‌کرد پیشنهاد مدل شدن را مطرح کرد من هم قبول کردم و از آن روز به بعد به این کار ادامه دادم.
خانواده ات موافق بودند؟
در ابتدا مخالفت می‌کردند اما با اصرارهای من دیگر چیزی نگفتند.
آیا از عکاس مرد هم برای گرفتن عکس‌های مدل در آرایشگاه زنانه استفاده می‌شد؟
بله! برخی عکاس‌ها مرد بودند که با آن‌ها در پارتی‌های شبانه آشنا می‌شدم!
تاکنون به خارج از کشور هم رفته ای؟
نه! ولی برخی از دوستانم که مدل بودند به دبی می‌رفتند!!
آیا افراد دیگر را هم به مدلینگ تشویق می‌کردی؟
شغل من در آرایشگاه همین بود یعنی با دختران دیگر تماس می‌گرفتم و از آن‌ها می‌خواستم که مدل شوند ولی آن‌ها بعد با متصدی آرایشگاه صحبت می‌کردند.
حرفی برای مدل‌های دیگر داری؟
نمی‌خواهم آن‌ها هم مانند من فریب بخورند باید از سرنوشت من درس عبرت بگیرند چرا که در مسیر بیراهه حرکت می‌کنند در واقع ما قربانی تبلیغ و سودجویی دیگران می‌شویم.
گزارش ها حاکی است مادر این دختر جوان هم که در کنار او ایستاده بود در گفت و گویی کوتاه به خبرنگاران گفت: عده‌ای دختر مرا اغفال کردند من چند بار به مراکز انتظامی و حتی پلیس فتا مراجعه کردم ولی این موضوع جدی گرفته نشد!
چرا خودتان دخترتان را از این مسیر اشتباه بازنگرداندید؟ متاسفانه به حرف ما گوش نمی‌کرد او خودش کارشناس روانشناسی است و دیگر افراد خانواده هم تحصیل کرده هستند اما او به حرف‌های ما بی‌توجه بود.
حرفی برای دیگران داری؟ همان طور که دخترم الان پشیمان شده و می‌داند راه را به خطا رفته است امیدوارم که دیگر دختران جوان هم قدر خود را بدانند تا بازیچه برخی افراد سودجو نشوند

رکنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.