تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1395 - 19:03
کد خبر : 334

درستایش نقد وقدر

درستایش نقد وقدر

سجاد سالک:حالا می توانیم خوشحال باشیم دولتی داریم که صدایمان را می شنود و حرف جامعه برایش مهم است. تجربه هفته های اخیر نشان داده این دولت اگر با نقص و کاستی مواجه شود به جای کتمان و توجیه (عموما، نه همیشه) می پذیرد و در صدد اصلاح بر می آید. این به راستی کم

سجاد سالک:حالا می توانیم خوشحال باشیم دولتی داریم که صدایمان را می شنود و حرف جامعه برایش مهم است. تجربه هفته های اخیر نشان داده این دولت اگر با نقص و کاستی مواجه شود به جای کتمان و توجیه (عموما، نه همیشه) می پذیرد و در صدد اصلاح بر می آید. این به راستی کم نعمتی نیست. لااقل ما که هنوز تجربه هشت ساله احمدی نژاد را در خاطر داریم بی انصافی است اگر از این وضعیت ابراز خرسندی نکنیم.

در آخرین مورد، انتقاد از همزمانی گفت وگوی رئیس جمهور با مسابقه فوتبال با پذیرش دولت مواجه شده و گفت و گو به روز دیگری موکول شد.
تصور کنید اگر دولت احمدی نژاد سرکار بود احتمالا زمان مسابقه فوتبال را تغییر می داد!

کمی قبل تر، انتقاد از لباس های ورزشکاران اعزامی با پذیرش مسئولان کمیته ملی المپیک مواجه شد. برایم قابل تصور است اگر همین حجم انتقادات در زمان دولت قبلی انجام می شد محمد علی آبادی و احمدی نژاد با همان کت و شلوارهای بدترکیب و مورد انتقاد، در مراسم بدرقه ملی پوشان حاضر می شدند تا ثابت کنند بهترین انتخاب ممکن انجام شده است

از همه مهمتر انتقاد از حقوق های نجومی بود که بهترین و منطقی ترین واکنش ممکن را در بر داشت: اصلاح اصولی قوانین و آئین نامه های مربوطه، استرداد وجوه پرداخت شده، عزل خاطیان (البته با تاخیر)

این یک فقره اگر زمان احمدی نژاد بود بی هیچ تردیدی با تکذیب اصل موضوع، حمله به منتقدان، دفاع از مدیران متخلف یا انداختن توطئه گردن هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری همراه می شد.

حتی بعید نبود اگر فشار افکار عمومی استمرار می یافت برخی گروه های خاص، خیلی خودسر و مجلسی (بر وزن شیک و مجلسی) سروقت مصطفی تاج زاده و بهزاد نبوی می رفتند و به بهانه ای متعرضشان می شدند یا با جمله ای طوفانی، بحرانی در روابط با یکی از همسایگان ایجاد می شد تا فضای رسانه ای کشور از موضوع حقوق های نجومی معطوف به بحث های سیاسی شود! ممکن نبود؟!؟

خلاصه اینکه توجه به خواست و نظر مردم اتفاق ساده ای نیست که ساده از کنارش بگذریم. طوری عمل نکنیم که گویی هواپیمای ما تازه از سوئیس فرود آمده و نمی دانیم در این کشور چه گذشته. یادمان نرود کجا بودیم و کجا هستیم. همین که دولت گوش شنوایی دارد و از کنار مطالبات عمومی با فرافکنی عبور نمی کند جای خوشحالی دارد.
ما البته همچنان دیده بان این دولت و عملکردش باقی خواهیم ماند. این دولت را نقد می کنیم اما قدرش را هم می دانیم.

⭕️کانال دکتر سالک
@sajjadsalek

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.