تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 19:02
کد خبر : 33391

فرهنگ پایه و بستر سیاست، اقتصاد و تولید است

فرهنگ پایه و بستر سیاست، اقتصاد و تولید است

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان با حضور در خانه مطبوعات با اعضای هیات مدیره آن دیدار و گفتگو کرد.

 

دکتر فرهاد دلق پوش گفت: اصحاب رسانه پیوندی ناگسستی با حیطه مدیران و مسئولین دارند و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند .

وی با بیان اینکه همراهی اصحاب رسانه با مدیران می تواند در زمینه برطرف کردن مشکلات جامعه کمک حال باشد، گفت : رصد مسایل جامعه به صورت موشکافانه و انتقال آن برای تنویر افکار عمومی و مسوولین بسیار حایز اهمیت است .
وی افزود : تکلیف این است که همه به هم کمک کنیم و مشکل اصلی کشور که همانا بحث اقتصادی است را با همت و تلاش یکدیگر برطرف نماییم. .
دلق پوش ادامه داد : کشور ایران ۷ درصد ثروت دنیا را دارد، در بحث نیروی انسانی دو درصد سرمایه انسانی دنیا را از نظر فکر و اندیشه و نبوغ داریم و سرمایه مادی ما ثروت ملی کشور ماست ولی سهم ما از اقتصاد جهانی فقط ۰/۶ درصد است و این نشان می دهد که باید تلاش بیشتری در حوزه اقتصادی داشته باشیم .

وی اضافه کرد : حلقه مفقوده این امر نبود مدیریت کارآمد است و مدیریت کارآمد هم متکی بر افراد نیست، بلکه متکی بر سیستم می باشد ، سیستمی که هر چیز جایگاه خود را داشته باشد؛ اگر کارگزار بخواهد کاری انجام دهد باید تمام زنجیره های متصل و زوایای کار و جوانب آن درست باشد تا سیستم کارکرد مطلوب خود را داشته باشد و خروجی مطلوبی نیز حاصل شود.

دکتر دلق پوش ادامه داد : متاسفانه این ساختار وجود ندارد و ما با آزمون و خطاها و جهت گیری های سیاسی ، سرمایه های خود را نادیده گرفتیم و به هدر دادیم .

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اذعان داشت: تضارب آرا می تواند به پویایی جامعه منجر شود؛ از حلقه اولیه تا آخرین سطح که افکار عمومی است همه باید در کنار هم قرار گیرند و این امکان پذیر نیست مگر اینکه همه کمک کنند و به ویژه نقش اصحاب رسانه در فرهنگ سازی موثر است .
وی افزود : استان گیلان استانی فرهنگی است و معتقدم که اگر سیاست ، تولید و اقتصاد بر پایه و بستر فرهنگ نباشد به بیراهه می رود .اعتقاد قلبی من این است که زیر ساخت همه مسایل جامعه فرهنگ است.

وی خاطر نشان کرد : همگرایی و همدلی می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند؛ حاشیه پردازی و نپرداختن به اصل موضوع آفت هایی است که جامعه ما با آن روبرو می باشد.

دلق پوش از تعامل با خانه مطبوعات ابراز خرسندی کرد و گفت : تعامل و همراهی فی ما بین رسانه ها و سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان می تواند نقش موثری در انعکاس معضلات و چاره اندیشی برای رفع آنها داشته باشد .

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت : خانه مطبوعات تنها تشکل صنفی رسمی حامی اصحاب رسانه در سراسر کشور است و خانه مطبوعات گیلان هم جز اولین های این تشکل صنفی در کشور محسوب می شود .

وی با ارایه آماری از تعداد اعضای فعال این خانه عنوان کرد : استان گیلان دارای کثرت رسانه های مکتوب و مجازی است و خانه مطبوعات تلاش دارد که به این تعداد از رسانه ها و خبرنگاران انسجام ببخشد و بتواندبه این جامعه هدف خدمت رسانی کند .

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه صنعت استان گفت : تلاش اصحاب رسانه این است که با انعکاس صحیح ، نقد منصفانه و شفاف سازی ، معضلات مربوط به بخش صنعت و اقتصاد گیلان را از طریق توجه مسوولین و مدیران حل کرده و گامی در جهت توسعه استان بردارند.

وی از تعامل سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با خانه مطبوعات تقدیر و تشکر کرد و افزود: این تشکل صنفی با زیر مجموعه تحت پوشش خود آمادگی دارد تا با همکاری و همراهی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان شفاف سازی صحیحی از فعالیت و وضعیت واحدهای تولیدی ، صنعتی گیلان را برای تنویر افکار عمومی انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.