تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 16:28
کد خبر : 33379

افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه با راه‌اندازی بندر کاسپین

افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه با راه‌اندازی بندر کاسپین

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست مشترک با معاون استاندار ساراتف روسیه گفت: با راه اندازی بندر کاسپین حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و روسیه افزایش پیدا می کند.

رضا مسرور در نشست مشترک با معاون استاندار ساراتف روسیه، با اشاره به اینکه نگاه ویژه ای به روسیه داریم،بیان کرد:علاقه مندیم که افزایش مبادلات بین ایران و روسیه را از طریق منطقه آزاد انزلی رقم بزنیم و در آینده نزدیک این همکاری ها گسترش پیدا می کند.

وی با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی با ۱۲۰ واحد فعال در منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور گفت: سال گذشته میزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد انزلی حدود ۴۵۰ میلیون دلار بوده است.

مسرور،در ادامه با اظهار به اینکه دو بندر انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد واقع شده اند،خاطرنشان کرد:با راه اندازی بندر کاسپین حجم مبادلات بین ایران و روسیه افزایش پیدا میکند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد:علاقه مندیم که همکاری های خودمان را با روسیه و کشورهای همجوار افزایش دهیم و این موضوع همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی برای کار با روسیه و کشور های حاشیه خزر طراحی شده است،اظهار کرد:در حال حاضر در بندر کاسپین سرمایه گذاری های متعددی از سوی بخش خصوصی در زمینه های مختلف مانند ساخت سیلو، مخازن سوخت،انبار و سردخانه در حال انجام است.

این مقام مسئول، همچنین با تشریح توانمندی های موجود در این منطقه برای حضور سرمایه گذاران روسی در بخش های مختلف،گفت:آمادگی لازم برای تامین نیازهای استان ساراتف از منطقه آزاد انزلی و تامین نیازهای کالایی کشورمان از طریق استان ساراتوف وجود دارد.

مسرور، با بیان اینکه در حال حاضر بازرگانان ما با تجار روسی همکاری خوبی دارند،عنوان کرد:با توجه به ظرفیت های موجود در دو کشور این حجم مبادلات می بایست افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، فعالیت بورس کالا در این منطقه را از دیگر زمینه های همکاری تجاری دو کشور برشمرد و تاکید کرد:امکان فروش کالاهای کشاورزی و محصولات پتروشیمی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

وی با دعوت از رئیس مجلس دومای روسیه برای بازدید از منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد:شرایط و زمینه سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

معاون استاندار ساراتف روسیه: افزایش سطح همکاری‌های تجاری، هدف اصلی حضور در منطقه آزاد انزلی است

آلکسی استرلینکف در نشست مشترک با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: افزایش سطح همکاری های تجاری بین دو استان ساراتف در روسیه و گیلان در ایران هدف اصلی حضور ما در منطقه آزاد انزلی است.

وی با اشاره به اینکه سال هاست با استان گیلان همکاری داریم،بیان کرد:معتقدیم تصمیم مان مبنی بر همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی رویکردی مناسب و موثر است.

آلکسی استرلینکف در ادامه با بیان اینکه هدف ما افزایش دوبرابری حجم مبادلات بین دو کشور در سالجاری است، خاطرنشان کرد:در مدت کوتاهی که در منطقه آزاد انزلی حضور داشتیم، مشاهده کردیم که پتانسیل بالایی برای همکاری های اقتصادی در این منطقه وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسیه افزود:مطمئنیم به زودی نه تنها در بخش صادرات محصولات کشاورزی بلکه می توانیم در دیگر بخش ها نیز ورود پیدا کنیم که این کار موجب توسعه اقتصادی در دو استان می گردد و سرمایه گذاری در تمام بخش ها ارتقا پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم ارتقای روابط ما با منطقه آزاد انزلی در سطح حاکمیتی بالا گرفته شده است،بیان کرد:قصد داریم با ارتقای سطح ارتباطاتمان از رقبای اروپایی پیشی بگیریم و شرکای تجاری مان را در ایران پیدا کنیم.

استرلینکف ادامه داد:در سال گذشته میزان مبادلات تجاری استان ساراتوف با ایران ۲۶ میلیون دلار بود که در تلاشیم این میزان دو برابر شود.

وی با اشاره به منحصر به فرد بودن منطقه آزاد انزلی و برنامه ریزی ویژه برای افزایش مناسبات با این منطقه تاکید کرد:با توجه به ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در منطقه آزاد انزلی برای گسترش همکاری هایمان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی با این منطقه انگیزه لازم وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسیه تصریح کرد:ساراتوف یک منطقه اقتصادی و کشاورزی شناخته شده در روسیه است که در حوزه صنعتی نیز صنایع چند منظوره در این استان مستقر بوده و با دارا بودن ۲۰ دانشگاه معتبر، از قطب های علمی روسیه محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.